رئیس سازمان بازرسی درباره قراداد میلیاردی شهرداری تهران با چین توضیحاتی ارائه کرد.

خدائیان

همشهری آنلاین - رییس سازمان بازرسی کل کشور در نشست خبری خود درباره قراداد میلیاردی شهرداری تهران با چین، گفت: شهرداری‌ها از هر دستگاه دیگری وظیفه سنگین‌تری به‌عهده دارند، از جمع‌آوری زباله تا فضای سبز و ساخت و سازها و حمل و نقل، بر عهده آن‌هاست و ارتباط تنگاتنگی با شهروندان دارند و بر این اساس تعداد شکایتی که از شهرداری‌ها صورت می‌گیرد و بیش‌ از سایر دستگاه‌ها به شهرداری ورود داریم. از پیگیری‌های ما بحث ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم کلانشهرهاست. همچنین نحوه مدیریت پسماندها، عملکرد سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر است که در بسیاری از موارد منجر به تشکیل پرونده کیفری نمی‌شود و امور اصلاح می شود.
وی افزود: از جمله اموری که اصلاح شدند، انحلال کمیته توافقات در شهرداری‌ها بود که طور دیگری نسبت به مصوبات کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام می‌کردند. همچنین برخی مصوبات ماده ۵ قبل از ارسال به شورای عالی معماری و شهرسازی به اجرا گذاشته می‌شد که همکاران بازرسی ورود کردند و الان رویه تغییر کرده است.

ذبیح‌الله خداییان سپس درباره خریدهای خارجی شهرداری تهران گفت: شکی نیست که ما نیاز به یک نوسازی در ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران‌هستیم. بسیاری از اتوبوس‌ها و ون‌ها و تاکسی‌ها فرسوده هستند که باعث شده هم آلودگی صوتی داشته باشیم و هم آلودگی هوا را، هم اینکه هم میزان مصرف آنها به شدت بالاست. در اجرای قانون هوای پاک تکالیف شهرداری است که این ناوگان باید نوسازی شود و شهرداری اقداماتی در این باره دارد و قراردادی با شرکت چینی منعقد کرده تا تعداد زیادی اتوبوس، ون، تاکسی و موتور سیکلت برقی به کشور وارد شود.

وی تأکید کرد: ما مخالف ورود وسایل نقلیه برقی به کشور نیستیم اما ابهاماتی پیش آمده بود و از شهرداری استعلام کردند تا ابهامات برطرف شود، از جمله اینکه چند هزار ون و اتوبوس و تاکسی و موتور برقی وارد می‌شود اما آیا زیرساخت‌های آن مانند ایستگاه‌های شارژ برقی و امکان تأمین‌ برق آن از سوی وزارت نیرو وجود دارد؟ آیا شرکت‌های داخلی می‌توانند بخشی از این خرید را تأمین کنند تا ذیل قانون حمایت از خرید از تولیدکننده ایرانی از آنها حمایت کنیم؟ جلساتی برگزار و برخی ابهامات برطرف شد و رفع برخی ابهامات در دستور کار است و امیدواریم هر چه سریع‌تر این ابهات برطرف شود، اما اینطور نیست که ما کار را متوقف کرده باشیم.

کد خبر 891149
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha