از هرکدام که می‌پرسیم چند ساله‌اید، می‌گوید: من که سنی ندارم؛ اما بیشترشان صاحب چند فرزند و نوه هستند. داخل سالن همایش‌های برج میلاد که می‌شوند تازه ماجرای مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های هنرمند شروع می‌شود.

سالمندان

همشهری آنلاین - عده‌ای سمت نمایشگاهی می‌روند که آثارشان در آن محل به نمایش درآمده و تعدادی هم مشغول گرفتن عکس از اطراف هستند. شور و نشاط‌شان همه را به وجد آورده تا جایی که برخی گوشی به‌دست می‌شوند تا رفاقت و شادی‌شان را ثبت کنند. این آغاز گردهمایی اختتامیه دومین جشنواره گنجینه‌های شهر با حضور ۲ هزار مادربزرگ و پدربزرگ با برنامه‌های متفاوتی در برج میلاد است.

* ساعت‌هایی که بیهوده تلف نمی‌شود
«ساعت ۹ صبح، سالن همایش‌های برج میلاد» این زمان و مکان برای شروع مراسم گنجینه‌های شهر اعلام و قرار شده تا از برندگان دومین جشنواره هنرهای دستی و تجسمی سالمندان شهر تهران قدردانی شود اما بسیاری از سالمندان با وجود آنکه برایشان وسیله تردد مهیا بوده، از خیلی قبل‌تر در حیاط برج حاضر شده‌ و مشغول خوش و بش هستند. تعدادی هم بساط صبحانه پهن کرده یا با خود میوه آورده‌اند. زهرا تعمیمی هم که با همسرش آمده و در ساکش از نان تا میوه به همراه دارد، می‌گوید: در طول سال در برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و مذهبی زیادی شرکت می‌کنم و امروز هم همسرم برای نخستین بار آمده است. او که ۵ نوه دارد، صحبت‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: برنامه‌های شهرداری باعث شده تا وقتم را به بطالت در خانه نگذرانم و همیشه انرژی دارم.

دورهمی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های هنرمند



* قدر ما را می‌دانند
با ورود به سالن، افراد قبل از همه سمت نمایشگاهی می‌روند که آثارشان آنجا به نمایش در آمده است. به هر منطقه میزی اختصاص یافته و از انواع لباس‌های دست‌دوز، گلیم‌ها و نقاشی‌ها روی آن دیده می‌شود. بتول ملک‌زاده، نمونه‌ای از کارهایش را نشان می‌دهد و می‌گوید: از بچگی در این زمینه فعال بودم و سال‌ها کسی استعداد و هنر من را ندید. اما از وقتی کانون جهاندیدگان راه‌اندازی شده توانسته‌ام ۵۲ نفر دیگر را به‌کار مشغول کنم و حالا کارآفرین هستم. او که ۶ فرزند و ۷ نوه دارد و برای دومین سال در مسابقه شرکت کرده می‌گوید: خوشحالم کسانی هستند که قدر ما را بدانند و به ما اهمیت بدهند.

برنامه‌های سالمندان ادامه دارد
در کمتر از ۳۰ دقیقه سالن پر می‌شود و جای خالی در طبقه اول پیدا نمی‌شود. حمیدرضا صائب، رئیس اداره سلامت شهرداری تهران هم که در جمع سالمندان حاضر است، می‌گوید: اکنون جشنواره گنجینه‌های شهر تهران برای دومین بار برگزار می‌شود و اجرای این برنامه‌ها به‌عنوان رقابت‌ و نشاط سالمندی ادامه دارد که ۷۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. در مناسبت‌های ملی مذهبی نیز جشن‌هایی برگزار می‌شود. همچنین سراهای زندگی در حال راه‌اندازی‌اند که در زمینه‌های حقوقی، اشتغال، سلامت و... ویژه جهاندیدگان فعالیت دارند.

دورهمی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های هنرمند

کد خبر 891679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha