رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مملکت ما با حضور تولیدکنندگان می‌تواند قوام و پایداری پیدا کند، گفت: خودمان را موظف می‌دانیم هر کاری از دستمان برمی‌آید برای برداشتن موانع از سر راه تولید و صادرکنندگان انجام دهیم.

مسعود پزشکیان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان ظهر امروز ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ در همایش روز ملی صادرات در محل سالن اجلاس سران با تاکید بر اینکه مملکت با حضور تولیدکنندگان می‌تواند قوام و پایداری پیدا کند، افزود: ما را در وضعیتی قرار دادند که نگذارند با یکدیگر ایرانمان را بسازیم؛ ولی مصمم هستیم که این کار را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: همانطور که مولا علی (ع) فرمودند، جامعه نمی‌تواند دوام داشته باشد مگر با تجار و صنعتگران. باور و اعتقاد من این است که مملکت ما با شما می‌تواند قوام و پایداری داشته باشد.

پزشکیان اظهار داشت: ما خودمان را موظف می‌دانیم هرکاری از دستمان برمی‌آید برای برداشتن موانع از سر راه تولید و صادرکنندگان انجام دهیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: بارها اعلام کردم که هم از اتاق بازرگانی و هم از کسانی که در جریان کار هستند، پیشنهادات خود را برای طرح در سفر به کشورهای خارجی، بیان کنند تا بستر را برای آن ها آماده کنیم، ما به دنبال این هستیم که بستر را برای رونق کار شما آماده کنیم.

بانک‌ها براساس مصوباتی که در مجلس قرار دادیم ناتراز شدند

رئیس جمهور با تاکید بر این که تعهداتی که مجلس بر گردن دولت‌ها گذاشته با واقعیت‌ها همخوانی ندارد، اظهار داشت: از طرفی می‌گوییم به کسانی که ازدواج کرده‌اند فلان قدر وام می‌دهیم، اینها را هم بیمه کنید، پول کجاست؟

دولتی بدهکار درست کرده‌اند با ناترازی‌ در بانک‌ها و ناترازی در صندوق‌ها و بعد می‌گویند مشکل را حل کنید، مرتب می‌خواهیم این را پنهان کنیم.

وی تصریح کرد: ما ابتدا باید بدانیم که کجا هستیم وضعیت ما از این ناترازی‌ها خوب نیست اما معنی آن این نیست که نمی‌توانیم از این وضعیت بیرون بیاییم، ما در حال جنگ هستیم جنگی که این نامردها بر ما تحمیل می‌کنند اما مطمئنم شما می‌توانید به ما کمک کنید.

وی خطاب به تجار و صنعتگران گفت: شما الان در میدان جنگ هستید ، جنگ موشک نیست، جنگ اندیشه، تولید، تجارت صنعت است و بستری که ما باید آماده کنیم تا شما بتوانید این راه را راحت‌تر طی کنید.

رئیس جمهور افزود: هر مداخله و هر نسخه‌ای که می‌خواهیم برای این مملکت بنویسیم، گروهی را که ممکن است صدمه ببینند را حتما قبلا دیده باشیم و برای آن راه‌حل‌هایی در نظر بگیریم.

شورای عالی صادرات تشکیل شود

پزشکیان ادامه داد: تشکیل شورای عالی صادرات را حتما پیگیری کنید؛ شورا تشکیل دادن به قانون نیاز ندارد.

رئیس جمهور افزود: ما آماده هستیم با شما صحبت کرده و مشکلاتتان را حل کنیم. آماده‌ایم که روزانه وقت بگذاریم تا تولید ما رشد و رونق پیدا کند. به دنبال حذف موانع هستیم اما نباید اجازه بدهیم صدمات آن به بخش‌های دیگر وارد شود.

وی تاکید کرد: ما در جنگیم؛ معتقدیم تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما خط مقدم این جنگ هستند و ما موظف به پشتیبانی و همراهی هستیم.

پزشکیان افزود: تعامل خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد و می‌توانیم مشکلات شما را باهم حل کنیم؛ قرار نیست کسی را محکوم کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: باید دست‌به‌دست هم دهیم روند را به طرف رونق و شکوفایی ببریم. ایرانی بسازیم که عزت و سربلندی و عده‌ای تازه سر برآورده نتوانند برای ایرانی که دارای تاریخ طولانی است، قیافه بگیرند.

پزشکیان خاطر نشان کرد: برای ایران و برای کشورمان و رونق و توسعه آن هرکاری از دستمان بربیاید انجام خواهیم داد. مطمئن باشید تا آخر با شما هستیم و خواهیم جنگید.

کد خبر 892433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مهدی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    شما هم مثل بقیه کاری برای مردم نمیکنید