سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای مرکزی مجلس اعلای اسلامی عراق، سید عمار حکیم را به عنوان جانشین مرحوم سید عبدالعزیز حکیم انتخاب کرد

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الفرات عراق، اعضای شورای مرکزی مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز (سه‌شنبه 10 شهریور) در نشستی، عمار حکیم فرزند ارشد مرحوم سید عبدالعزیز حکیم رئیس فقید این مجلس را به عنوان جانشین وی انتخاب کردند.

عمار حکیم در کنفرانس مطبوعاتی پس از انتخابش گف : با جدیت برای توسعه موسسه مجلس اعلای اسلامی و استفاده از شرایط گذشته و تشخیص دقیق اشتباهات تلاش خواهیم کرد.

فرزند 38 ساله مرحوم سیدعبدالعزیز حکیم افزود: با حفظ اصالت و ارزشها و اصولی که شهید محراب (در اشاره به آیت الله محمد باقر الحکیم عموی وی) وضع کرد و مرحوم (سید عبدالعزیز) حکیم به آن پایبند بود، دست به نوگرایی خواهیم زد.

عمار حکیم که در میان رهبران ارشد مجلس اعلا سخن می‌گفت، اظهار داشت: با جدیت تلاش خواهیم کرد تا مجلس اعلا، جایگاه برجسته خود را در روند سیاسی از طریق همکاری با دیگر گروههای سیاسی به دست آورد.

پیش از این، اعضای مجلس اعلا، عمار حکیم را تنها نامزد ریاست معرفی کرده بودند و مرحوم سیدعبدالعزیز حکیم در وصیت نامه‌اش که توسط عمار حکیم در حرم مولای متقیان علی(ع) قرائت شد، فرزند ارشدش را دارای صلاحیت و شایستگی و توانمندی برای برعهده گرفتن مسولیتها دانسته بود.

سید عبدالعزیز حکیم که اخیرا برای درمان سرطان ریه به صورت دوره‌ای به ایران مسافرت می‌کرد، سرانجام ساعت دو سی و پنج دقیقه بعد از ظهر چهارشنبه 4 شهریور دعوت حق را لبیک گفت و روز شنبه هفتم شهریور در جوار بارگاه ملکوتی مولای متقیان حضرت علی علیه السلام آرام گرفت.

کد خبر 89291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز