مهدی قانونی: کشور دانمارک که نامی نه چندان پرآوازه در کشتی دارد تا چندی دیگر میزبان بالاترین سطح رقابت‌‌های کشتی – مسابقات جام جهانی کشتی 2009 – در شهر هرنینگ خواهد بود.

صحبت‌‌های «الن یارکوب سن» رئیس فدراسیون کشتی دانمارک در آستانه میزبانی رقابت‌‌های جام جهانی را مرور می‌کنیم:

کشتی ورزش ملی ایران است

ما یک طرح ورزشی را برنامه‌ریزی کرد‌ه‌ایم که طی آن گسترش کشتی دانمارک را با کمک دیگر کشور‌‌ها در پی خواهد داشت. ما در این طرح به کمک کشتی ایران احتیاج داریم چرا که کشتی ورزش ملی ایرانی‌‌هاست و فکر می‌کنیم بهترین کمک در زمینه پیشرفت کشتی را کشوری همچون ایران به ما می‌تواند بکند.

ما به نتایج خوبی در ارتباط با ایران دست یافته‌ایم و امیدواریم با اتحاد بیشتر و استفاده از تجربیات بتوانیم در کنار ایران به حد قابل قبولی در کشتی جهان دست یابیم.

ورزش نماد فرهنگ ملت‌‌هاست

ما از انتخاب ایران به عنوان یک الگو به بهترین نحو ممکن استفاده خواهیم کرد چرا که ایران کشوری با فرهنگ خاص خود و اخلاق‌مدارانه در ورزش حضور دارد. ما اعتقاد داریم ورزش نماد فرهنگ ملت‌‌هاست و ما به دنبال تبادل ورزش و فرهنگ در کنار یکدیگر در این  طرح هستیم. مردم ایران بهترین مردم دنیا هستند و در رشته کشتی نیز نوابغ زیادی در ایران وجود دارد. من چندین بار به ایران سفر کرد‌ه‌ام. آنچه برای من مهم است روح ورزش و دوستی‌‌هاست.

پیشرفت قابل توجهی در کشتی داشتیم

طی 4 سال گذشته کشتی دانمارک متحول شده و ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم شایستگی‌‌های خود را در رقابت‌‌های جهانی به اثبات برسانیم. ما برنامه‌ریزی‌‌های قابل توجهی را معطوف پیشرفت این رشته ورزشی کرد‌ه‌ایم و با شرکت در تورنمنت‌‌های مختلف بین‌المللی، به آمادگی قابل توجهی برای حضور در مسابقات جهانی دست یافته‌ایم. هر چند به دنبال میزبانی با بهترین شرایط در دانمارک هستیم.

بهترین میزبان مسابقات جهانی خواهیم بود

درست است که ما یک فدراسیون کوچک در جهان محسوب می‌شویم، اما طی چند سال گذشته بهترین شرایط را برای برگزاری این رقابت‌‌ها تدارک دید‌ه‌ایم و مطمئنا ما بهترین میزبانی را از کشور‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌‌ها به عمل خواهیم آورد. اتاق ویژه افطار برای مسلمانان در نظر گرفته‌ایم

با توجه به اینکه مسابقات همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، فدراسیون دانمارک اقدامات  ویژه‌ای  را برای حضور مسلمانان در این رقابت‌‌ها انجام داده است. استفاده از گوشت حلال و ایجاد اتاق مخصوص افطار برای مسلمانان از جمله این موارد است که ایشان بتوانند در فضایی کاملا مذهبی در این کشور حضور داشته باشند و اعمال مذهبی خود را دنبال کنند.

من ضمانت خواهم کرد که مسلمانان برای ادای فرایض دینی خود در فضایی کاملا مذهبی هیچ مشکلی نخواهند داشت و ما بهترین شرایط را برای ایشان فراهم کرد‌ه‌ایم.

همشهری استانها

کد خبر 89588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز