سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

فیلادلفیا: مرد میانسالی که برای خرید مواد مخدر، پسر6 ساله‌اش را در خودرو تنها گذاشته بود، با پای خود به اداره پلیس مراجعه کرد.

این مرد که به مواد مخدر معتاد بود از پسرش خواست داخل خودرو بنشیند تا او از مغازه دوستش مواد مخدر تهیه کند. اما فراموش کرد در خودرو را قفل کند و هنگامی که بازگشت متوجه شد که خودرو‌اش در جایی که آن را پارک کرده بود، نیست.

او مدتی خیابان‌های اطراف را گشت و وقتی از پیدا کردن خودرو و پسرش ناامید شد ناچار به پلیس مراجعه کرد. او که هنوز مواد مخدر خریداری شده را به همراه داشت به اداره پلیس رفت و آنها هم او را بازداشت کردند و در حال حاضر به دنبال خودروی گمشده و فرزند این مرد هستند.

داستان‌سرایی دانش‌آموز خلاق

آلاسکا: رفتار دانش‌آموز 11 ساله‌ای که برای جبران نمره‌های بدش در درس انشاء یک داستان غیرواقعی سر هم کرده بود، موجب نگرانی والدین و مقامات مدرسه‌‌ شد. این پسربچه همیشه نمره‌های پایینی در انشاء کسب می‌کرد و تصمیم گرفت برای یک بار هم که شده در این درس نمره خوبی بگیرد تا شاید از زیر بار سرزنش‌ها شانه خالی کند.

او داستان غیرواقعی از گروگان گرفتن خودش را سر هم کرد و در پایان هم ادعا کرد توانسته با فریب دادن گروگانگیر‌ها از دست آنها فرار کند. مادر این پسربچه پس از خواندن متن انشا به اندازه‌ای تحت تاثیر آن قرار گرفت که گمان کرد این داستان در واقع برای پسرش اتفاق افتاده و پلیس را در جریان قرار داد.

البته پلیس پس از گفت‌و‌گو با این پسربچه خلاق دریافت که او فقط برای دریافت نمره بیشتر چنین داستانی را سر هم کرده است و به هیچ‌وجه جای نگرانی نیست.

کمبود بز

کاتماندو: در حالی که زمان زیادی به برگزاری جشنواره مذهبی نپال باقی نمانده است، این کشور با مشکل تازه‌ای مواجه شده و آن کمبود بز است. در جریان این جشنواره، تقاضا برای گوشت بز به شدت افزایش می‌یابد و به همین دلیل مقامات نپال دستور داده‌اند تا از شهر‌های اطراف پایتخت، بز‌ها جمع‌‌آوری شده و در شهر کاتماندو عرضه شوند.

این در حالی است که قیمت این حیوان هم به دلیل نایاب شدن 25 درصد افزایش یافته است. به همین منظور نیرو‌هایی مامور شده‌اند تا از هر جا که می‌توانند به خصوص از خانواده‌های روستایی بز خریداری کنند.

آنها امیدوارند تا چند روز دیگر دست‌کم 6 هزار راس بز را به پایتخت بیاورند تا مشکل کمبود بز تا حدودی حل شود. این در حالی است که نپال در سال گذشته هم دچار همین مشکل شده بود و با وجود اینکه مقامات امیدوار بودند 4 هزار راس بز را به پایتخت بیاورند، فقط موفق شدند 2 هزار بز را به دست مشتریان برسانند.

زایمان در قطار پرسرعت

بروکسل: برای نخستین بار از زمان راه‌اندازی خط قطار پاریس- بروکسل در سال 1996، یک زایمان در قطار پرسرعتی که در این مسیر تردد می‌کند، انجام شد. این زایمان در حالی انجام شد که قطار سریع‌السیر با سرعتی معادل 300 کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود.

گفتنی است 2 پزشک و 2 پرستار که به‌طور اتفاقی در این قطار حضور داشتند به زایمان این زن جوان کمک کردند تا کودک خود را در این شرایط ویژه به دنیا بیاورد. بالاخره زمانی که قطار به ایستگاه بروکسل رسید، این زن به همراه نوزادش از قطار خارج شد و به کمک نیرو‌‌های امدادی که به محل اعزام شده بودند به بیمارستان منتقل شد تا تحت نظر قرار گیرد.

این زن به خبرنگاران گفت که حضور این پزشکان در قطار معجزه بوده و او به هیچ وجه گمان نمی‌کرد نوزادش را یک ماه زودتر از زمان معمول به دنیا آورد.

کد خبر 90573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز