جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: با توجه به نزدیک بودن عید فطر، میزان زکات فطره از سوی مراجع معظم تقلید یک هزار و 500 تومان اعلام شد.

در آستانه حلول ماه شوال و فرارسیدن عید سعید فطر، میزان فطریه از سوی مراجع معظم تقلید حضرات آیات عظام خامنه‌ای، وحید خراسانی، صانعی، صافی‌گلپایگانی، مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی و موسوی ‌اردبیلی برای هر نفر و براساس قوت غالب گندم مبلغ یک هزار و 500 تومان و براساس قوت برنج 4 هزار تومان اعلام شده است.

براساس این گزارش، کفاره روزه غیرعمدی به ازای هر روز 500تومان است.
همچنین به توصیه مراجع عظام، مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌هایی که در سراسر کشور به نام پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه مستقر است فطریه خود را پرداخت کنند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان با بیان این خبر گفت: در سال‌جاری تعداد 3هزار پایگاه ثابت و سیار در سراسر کشور وجود دارد تا مردم در روز عید سعید فطر با مراجعه به این پایگاه‌ها زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

ولی‌الله نصر با اشاره به توزیع پاکت‌های مخصوص جمع‌آوری فطریه در بین مردم بیان کرد: پاکت‌های مخصوصی که روی آنها نظر مراجع عظام در مورد بدون مشکل بودن پرداخت زکات فطریه به پایگاه‌های بهزیستی درج شده است، در مراسم احیا و روز راهپیمایی قدس توزیع شده است که مردم زکات خود را داخل این پاکت‌ها گذاشته و با مراجعه به پایگاه‌ها پرداخت می‌کنند.

کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و برخی دیگر از نهادهای فعال در امور خیریه و یاری‌رسانی به افراد محروم نیز پاکت‌های مخصوص جمع‌آوری زکات فطره را در اغلب نقاط توزیع کرده‌اند.

کد خبر 90727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز