گروه اقتصادی: افتتاح هجدهمین نمایشگاه فرش دستباف به‌دلیل شرایط نامساعد تولید و صادرات فرش و ضعف اطلاع رسانی، با اقبال چندانی مواجه نشد.

به گزارش خبرنگار ما، برخلاف سال‌های گذشته امسال نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف با تاخیر یک‌ماهه و تنها با حضور برخی شرکت‌های داخلی و اندک مدعوین خارجی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس برپاشد.

این نمایشگاه که بنابر اعلام قبلی مسئولان عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد، به‌دلیل مشکلات چند سال اخیر تولید و صادرات فرش دستباف، فضای نامناسب برگزاری و ضعف اطلاع‌رسانی نه تنها با استقبال سرد کشورهای خارجی همراه شد بلکه گلایه بسیاری از دست‌اندرکاران داخلی فرش را نیز به همراه داشت.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف با بیان اینکه حذف عنوان «بین‌المللی» از هجدهمین نمایشگاه فرش دستباف در کاهش استقبال از نمایشگاه فرش اثرگذار خواهد بود، به ایسنا گفت: نمایشگاه فرش امسال برخلاف سال گذشته به‌علت ماه رمضان یک ماه به تاخیر افتاد و از این حیث به نمایشگاه‌ لطمه خواهد خورد چراکه هر سال در شهریور ماه شاهد گشایش نمایشگاه بودیم ولی امسال برپایی این نمایشگاه در مهر ماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی تاثیر منفی بر میزان حضور مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه خواهد داشت.

کد خبر 91113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز