چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

طرح کتاب اتوبوس در شکل جدید، در 2500 اتوبوس شهر تهران به اجرا در می‌آید

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حیدر کلهری، مدیر امور کتاب و کتابخانه‌های این سازمان با اعلام مطلب فوق گفت: پیش از این در 600 اتوبوس این طرح به اجرا در آمده بود که در حال حاضر با همکاری شرکت اتوبوسرانی، تعداد اتوبوس‌ها به 2500 دستگاه رسیده است.

وی با اشاره به محتوای کتاب‌ها گفت:‌ در محتوای کتاب‌ها تجدید‌نظر کردیم و مقرر شد محتوا هم در امور کتابخانه‌های سازمان تهیه شود. بدین‌منظور با تحقیقات به‌عمل آمده، موضوعات و قالب‌های مناسب و جذاب را انتخاب کرده‌ایم.

کلهری بهترین قالب کتاب‌ها را داستان عنوان کرد و ادامه داد:‌ در قالب داستان، به موضوعات تاریخی، اجتماعی، ‌فلسفی می‌توان پرداخت. متون کهن ما مملو از داستان‌هایی است که بسیار خواندنی است.

هم‌اکنون 5 مجموعه کتاب اتوبوس شامل داستان‌های پادشاهان دوره قاجار با رویکرد تاریخی و طنز،  وزرای دوران قاجار، مجموعه دانشمندان، مجموعه داستان‌های عرفانی ایرانی از جمله حکایت‌های شیرین گلستان سعدی، آماده انتشار است.

مدیر امور کتاب و کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه کرد:‌ در این حکایت‌های خواندنی، به روش غیرمستقیم پیام‌های آموزنده و شهروندی را به شهروندان انتقال می‌دهیم. کوتاه بودن داستان‌ها و استفاده از تصویر، باعث خواندنی‌تر شدن کتاب‌ها شده است.

وی درباره تفاوت نشریه اتوبوس و کتاب اتوبوس گفت: نشریه اتوبوس در ایستگاه‌های اتوبوس تندرو (BRT) قرار داده شده است درحالی‌که کتاب اتوبوس در داخل  اتوبوس‌های معمولی قرار دارد. کتاب اتوبوس در 32 صفحه و در قطع پالتویی با تیراژ حدود 50 هزار نسخه در هر هفته منتشر خواهد شد.

کد خبر 91730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز