مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: به مناسبت روزجهانی سالمند200 کانون سالمندی در 200 محله شهر تهران فعال شد

همچنین مدیرکل سلامت شهرداری تهران از برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت روز جهانی سالمند خبر داد. عباس استاد تقی‌زاده گفت: یکی از اهداف مدیریت شهری این است که سالمندان را وارد عرصه اجتماعی کرده و از پتانسیل و تجارب آنها در طول مدت زندگی به نحو احسن استفاده کند.

وی مهم‌ترین برنامه شهرداری را تشکیل کانون سالمندی در سطح شهر تهران دانست و افزود: این کانون‌ها مهم‌ترین مجاری ارتباطی متقابل شهرداری با سالمندان است و باعث تسهیل حضور اجتماعی آنان می‌شود. در این کانون‌ها برنامه‌های متنوع تفریحی و آموزشی برای سالمندان به اجرادرمی آید.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران به برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت روز جهانی سالمند برای سالمندان شهر تهران اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش سالمند و قلب سالم با همکاری شهرداری مناطق 21 و 22 و با حضور 500 نفر از سالمندان شهر و خانواده هایشان در پارک جنگلی چیتگر، برنامه‌ها و سخنرانی‌های علمی و آموزشی،  چکاپ و معاینه و مشاوره پزشکی برای سالمندان،  مشاوره تخصصی در حوزه قلب،  مسابقات فرهنگی و دوچرخه‌سواری،  برپایی تورگردشگری سیاحتی وزیارتی 5‌روزه از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه،  اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی در خانه‌های سلامت،  برگزاری جشن‌های ویژه سالمندان با مدیریت خود آنها و برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای سالمندان را از دیگر برنامه‌ها به مناسبت روز جهانی سالمند اعلام کرد و افزود: این نمایشگاه در مناطق 7،  10،  11 و 19 برگزار می‌شود و سالمندان شهر تهران می‌توانند توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند. علاوه براین ارائه خدمات آموزشی با موضوعات مرتبط با دوره سالمندی از قبیل تغذیه،  بیماری‌ها،  آموزش مهارت‌های زندگی و... از دیگر برنامه‌های ویژه سالمندان است که به گفته تقی‌زاده از سوی شهرداری مناطق 22 گانه تهران انجام می‌شود.

کد خبر 91745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز