سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان به اداره پلیس رفت و در ادعایی عجیب خود را قاتل اعضای خانواده‌ای معرفی کرد

که 14 سال پیش به طرز فجیعی به قتل رسیده بودند اما او خبر نداشت که مدتی بعد از این جنایت قدیمی، زوج جوانی به اتهام ارتکاب آن دستگیر و مجازات شده بودند.

مدتی قبل مردی به اداره پلیس رفت و مدعی شد که او عامل قتل اعضای  خانواده‌ای است که در سال 74 در منطقه‌ای در شرق تهران به قتل رسیدند. او به ماموران گفت: «طراحی نقشه این قتل کار برادرم بود.

ما شبانه به خانه مقتولان حمله کردیم و بعد از کشتن اعضای خانواده، خانه را به آتش کشیدیم تا هیچ ردی باقی‌نماند. بعد از جنایت، من از ایران خارج شدم و به هلند رفتم تا اینکه بعد از 10 سال وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد، به ایران برگشتم. اما از آن زمان عذاب وجدان یک لحظه هم رهایم نکرد تا اینکه 4 سال بعد از بازگشت به ایران تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم.»

بعد از اظهارات این مرد، وی بازداشت شد و تحقیقات پلیسی درخصوص جنایتی که او مدعی شده بود، آغاز شد. ماموران در این بررسی‌ها متوجه شدند که چنین جنایتی در سال 74 در شرق تهران رخ داده و مقتولان آن نیز اعضای یک خانواده بوده‌اند، اما تحقیقات نشان می‌داد که چند ماه بعد از این جنایت پلیس توانست زوجی را که به‌عنوان خدمتکار در خانه قربانیان کار می‌کردند به اتهام ارتکاب این جنایت دستگیر کند.

این زوج بعد از دستگیری به قتل اعضای خانواده صاحب‌کارشان اعتراف کردند و مدتی بعد متهم مرد پرونده اعدام شد و متهم زن نیز در زندان اقدام به‌خودکشی کرد.

مرد جوان وقتی از زبان افسر پرونده شنید که عاملان جنایت قدیمی در همان زمان دستگیر شده بودند، ادعاهای خود را تغییر داد و این بار به قاضی روشن، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران اظهار داشت: سال‌ها قبل در هلند زندگی می‌کردم و ماجرای جنایت را دختری ایرانی که در همسایگی‌ ما زندگی می‌کرد برایم تعریف کرد.

چند سال بعد که به ایران برگشتم با بی‌مهری خانواده‌ام روبه‌رو شدم و مسبب این بی‌مهری را برادرم می‌دانستم. بر اثر بی‌توجهی خانواده‌ام شروع به مصرف مخدر شیشه کردم و بعد از چند سالی  حسابی معتاد شیشه شدم.

چند روز قبل که با برادرم دعوایم شد، باز هم مواد مصرف کردم و آنجا بود که تصمیم گرفتم با مراجعه به پلیس خودم را به‌عنوان عامل همان جنایت قدیمی معرفی کنم تا از این طریق آبروی خانواده‌ام برود و من از آنها انتقال بگیرم.

قاضی روشن با بیان این خبر گفت: احتمال اینکه ادعاهای این متهم بر پایه توهم باشد وجود دارد ولی درهرحال تحقیقات تخصصی برای روشن شدن تمامی ابعاد این ماجرا آغازشده است.

کد خبر 92222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز