گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه امروز برای پیشرفت کشور و برقراری عدالت نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم، گفت:

اگر امروز از این فرهنگ فاصله بگیریم و یا آن را به‌گونه‌ای دیگر ارائه دهیم، ظلم بزرگی در حق خود و ملت و این فرهنگ کرده‌ایم.

به گزارش سما، شهردار تهران پنجشنبه در مراسم نخستین کنگره شهیدان منطقه 18 که در ورزشگاه شهیدان اسماعیلی این منطقه برگزار شد، زنده نگه داشتن یاد شهدا را از وظایف مهم امروز دانست و گفت: پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما امروز از وظایف مهم است؛

چرا که همه بر این باوریم که گرامیداشت یاد شهدا، حفظ هویت خود ماست و نظام و کشور ما شناخته شده به برکت خون آنان است و زندگی مادی و معنوی امروز خود را مدیون شهدا و خانواده آنان هستیم.

محمدباقر قالیباف افزود: امروز کسی که ذره‌ای انصاف داشته باشد، حتی اگر انقلابی و یا رزمنده هم نبوده باشد، این باور را دارد که زندگی آرام امروز و امنیت را مدیون چه کسانی است و ازاین‌رو گرامیداشت یاد شهدا و توجه به این فرهنگ، ما را مصمم‌تر می‌سازد تا از این هویت اصیلی که به برکت خون شهدا به دست آمده است حفاظت کنیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: فرهنگ شهدا، دفاع مقدس و بسیج، فرهنگ مقطعی نیست که فقط مخصوص دوران دفاع مقدس بوده باشد، بلکه فرهنگی دینی، ملی و ماندگار برای همیشه تاریخ است و دلیل آن نیز آن است که این فرهنگ نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین(ع) است و به همین علت در همه شئونات زندگی نقش ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هر پیشرفتی در جامعه امروز در دوران دفاع مقدس ریشه دارد، افزود: اگر امروز فرهنگ خودباوری، قانون مداری و نظم و انضباط وجود دارد، به دوران دفاع مقدس و فرهنگ اصیلی بر می‌گردد که ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد و فرهنگی که در آن صداقت، صمیمیت، برادری، اعتماد و اخلاص موج می‌زد و امروز نیز برای پیشرفت کشور و برقراری عدالت نیازمند همین فرهنگ هستیم.

شهردار تهران افزود: امروز مهم‌ترین دغدغه رهبری معظم آن است که نظام اسلامی نظامی کارآمد باشد و به همین دلیل ما نیز وظیفه داریم به‌گونه‌ای خدمت کنیم تا در سایه این انقلاب و نظام، کیفیت زندگی افراد در ابعاد مادی و معنوی افزایش یابد و بستر سالم برای زندگی سالم را فراهم کنیم.

براساس این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه همدان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: باید به مردم تهران تبریک گفت که مسئولانی متعهد دارند که به تعهدات خود پایبندند و به آن عمل می‌کنند.

ستارگان جاوید در آسمان کشور

ابراهیم مداحی، شهردار منطقه 18 تهران نیز  گفت:  این کنگره با حضور بیش از 4 هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد. همچنین تمبر یادبودی که به مناسبت این کنگره تهیه شده بود توسط شهردار محترم تهران ابطال شد.

مداحی همچنین با اشاره به گردآوری آثار شهیدان منطقه 18 گفت: درحال حاضر تمامی آثار به‌جا مانده از شهدای این منطقه توسط کارشناسان در دست بازبینی است و در آینده نیز کتابی به‌مناسبت کنگره شهدای منطقه به‌چاپ خواهد رسید. 

وی همچنین با یادآوری مجاهدت‌های شهدای 8 سال دفاع مقدس از آنان به‌عنوان ستارگان جاوید در آسمان ایران زمین یاد کرد و تصریح کرد: شهیدان همواره الگوی مناسب و شایسته‌ای پیش روی همه مسئولان نظام‌اند.

در این مراسم حسن بیادی و حبیب کاشانی از اعضای شورای شهر و حجه‌الاسلام ناصحی، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری نیز حضور داشتند.

کد خبر 92405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز