یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

گروه دانش – حمید ضیایی پرور: نمایشگاه فناوری جیتکس که با عنوان هفته فناوری در خاورمیانه در دوبی آغاز به کار کرده شاهد حضور 14 شرکت ایرانی در زمینه فناوری اطلاعات است.

به گزارش همشهری، در این نمایشگاه که تا روز پنجشنبه به‌مدت 5 روز بر پا ست صدها شرکت بزرگ و کوچک از سراسر دنیا تازه‌ترین دستاوردهای تکنولوژیک خود را در معرض دید علاقه‌مندان این صنعت قرار می‌دهند.

ایران امسال نهمین حضور خود را در جیتکس تجربه می‌کند و برای نخستین بار در سال‌جاری سامان‌دهنده غرفه ایران، نماینده رسمی مرکز تجارت جهانی دوبی است.یکی از مسئولان این شرکت که مجری غرفه ایران در جیتکس است در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد: غرفه جمهوری اسلامی ایران با حمایت شورای‌عالی اطلاع رسانی در فضایی به وسعت 66مترمربع بر پا شده است و 6شرکت و مؤسسه تخصصی فناوری اطلاعات در غرفه ایران محصولات نرم‌افزاری و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

این نرم‌افزارها در زمینه‌هایی همچون اتوماسیون اداری، نرم افزارهای اسلامی، کیوسک‌های الکترونیکی، نرم افزار‌های آموزش الکترونیکی و دیجیتال هستند. علاوه بر این 6 شرکت، 8 شرکت دیگر ایرانی نیز محصولات و نرم‌افزارهای خود را در غرفه‌های اختصاصی به نمایش گذاشته‌اند.

حضور ایران در جیتکس نسبت به سال‌های قبل‌تغییر محسوسی نداشته اما وضعیت شرکت‌های آی تی ایران تحت‌تأثیر بحران کسب و کار داخلی است و بحران اقتصادی جهانی تاثیر کمتری بر آن داشته است.

حضور تیم‌های تخصصی ایرانی از سوی نهادهای ذیربط و شرکت‌ها و مؤسسات‌ آی تی در جیتکس باتوجه به‌این‌واقعیت است‌که  دوبی از پتانسیل بالایی برای جذب دستاوردهای صنعت‌ آی تی ایران برخوردار است و حضور ایران در نمایشگاه‌هایی مانند جیتکس می‌تواند باعث افزایش صادرات غیرنفتی و صدور خدمات فنی و مهندسی از سوی ایران به سایر کشورهای منطقه شود.

این گزارش حاکی است بازدیدکنندگان این نمایشگاه شاهد راهکارها و محصولات مختلفی خواهند بود که چشمگیرترین آنها ویندوز 7 مایکروسافت است. همچنین نمایشگاه خرید جیتکس تا دوم آبان ماه با نمایش بیش از 25هزار محصول شامل لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه و سخت‌افزارها با خدمات انحصاری برگزار می‌شود.

کد خبر 93111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز