همشهری آنلاین: هفته نهم رقابت‌های بوندس‌لیگا با دو دیدار روز یکشنبه به پایان رسید. تیم بورسیا مونشن‌گلادباخ مهمان تیم وولفسبورگ، قهرمان فصل پیشین بود و تیم بوخوم و دورتموند می‌بایست در زمین دورتموند با یکدیگر روبه‌رو می‌شدند.

هیجان و تب داغ فوتبال بر فصل کنونی بوندس‌لیگا سایه انداخته و تیم‌ها مستقل از جایگاهشان در جدول رقابت‌ها، در کانون توجه تماشاگران و علاقه‌مندان فوتبال قرار دارند. علت این هیجان بیش از حد را شاید بتوان در رقابت‌های تنگاتنگ ۱۸ تیم باشگاه‌های دسته‌ یک آلمان جست‌وجو کرد.

سه تیم شرکت‌کننده در دو دیدار پایانی هفته نهم بوندس‌لیگا در نیمه دوم جدول جای دارند و هرگاه به جدول رده‌بندی نگاه کنیم، خواهیم دید که فاصله بین تیم گلادباخ که با کسب تنها ۷ امتیاز در رده هفدهم جدول قرار دارد با تیم فرایبورگ که در رده یازدهم جدول جای گرفته، فقط سه امتیاز است. این یعنی هر برد و باختی می‌تواند چهره جدول را تغییر دهد.

گلادباخ جنگید، اما باخت

بورسیا مونشن‌گلادباخ در زمین وولفسبورگ خوب ظاهر شد و با ارائه یک بازی سریع عملا نشان داد که شایسته جایگاهی بهتر از ردیف هفدهم جدول است. اما مثل همیشه آنچه که سرنوشت بازی را رقم می‌زند، استفاده صحیح از موقعیت‌های به دست آمده است و تیم وولفسبورگ نشان داد که می‌تواند از موقعیت‌ها بهتر استفاده کند و از این رو در پایان بازی، نتیجه این دیدار را ۲ بر ۱ به سود خود رقم زد.

وولفسبورگ که در بازی پیشین خود در برابر تیم بوخوم متوقف شده بود، این بار برای تثبیت موقعیت خود در جدول، به یک پیروزی نیاز داشت. گلادباخ هم پس از شکست خود در برابر دورتموند، به کسب امتیاز از وولفسبورگ امید بسته بود.

ضربه سهمگین ژکو که به تیرک افقی تیم گلادباخ اصابت کرد، نشان از عزم جزم گرگ‌های وولفسبورگی داشت. در دقیقه  ۴۵ مادلونگ موفق شد توپی که توسط میزیمویچ سانتر شده بود را با ضربه سر به تور دروازه گلادباخ بدوزد. بازی با همین نتیجه تا واپسین دقیقه‌ها ادامه یافت و تمام تلاش‌های تیم گلادباخ برای کسب نتیجه مساوی بی‌ثمر ماند. در دقیقه نود و دوم بازی، یعنی در وقت اضافه بود که گنتنر موفق شد توپی را که ژکو به سمت دروازه گلادباخ ارسال کرده بود، به ثمر رسانده و نتیجه بازی را به ۲ بر 0 به نفع گرگ‌ها تغییر دهد. در دقیقه ۹۳ برادلی موفق شد عاقبت گل گلادباخ را به ثمر رساند، ولی برای تغییر نتیجه دیر شده بود و بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به سود وولفسبورگ خاتمه یافت.

هاشمیان دیر رسید

در آخرین دیدار هفته نهم بوندس‌لیگا دو تیم بوخوم و دورتموند به میدان رفتند. برخلاف انتظار علاقه‌مندان ایرانی بوندس‌لیگا که انتظار داشتند پس از بازی خوب هاشمیان و گل مهم او در دیدار پیشین، وی را از همان ابتدا در ترکیب تیم بوخوم ببینند، این تیم بدون هاشمیان پا به میدان نهاد.

دیدار بوخوم و دورتموند که در شمار داربی‌های حساس بوندس‌لیگاست، با بازی خوب و حساب شده توپ‌زنان دورتموند آغاز شد و می‌توان گفت که بوخوم شتاب‌زده و ناموفق بازی را دنبال کرد. پاس‌های خطا و همچنین دفاع نادقیق حملات مهاجمین دورتموندی از همان ابتدا حکایت از آن داشت که نتیجه این دیدار می‌بایست به سود دورتموند رقم بخورد.
دورتموند دو بار، یک بار دقیقه ۲۰ توسط باریوس و برای بار دوم در دقیقه ۵۱ با ضربه سر سوبوتیچ موفق به گشودن دروازه بوخوم شد. آمدن هاشمیان در دقیقه ۷۲ نیز نتوانست تغییری در نتیجه بازی بدهد و بازی با نتیجه ۲ بر 0 به سود میزبان خاتمه یافت.

در بقیه دیدارهای این هفته نیز روز شنبه هامبورگ و لورکوزن به تساوی بدون گل رسیدند. کلن با یک گل ماینتس را مغلوب کرد. برمن با دو گل از سد هوفن‌هایم گذشت. فرایبورگ 1 بر 2 به بایرن مونیخ باخت. اشتوتگارت با همین نتیجه از شالکه شکست خورد. فرانکفورت هم به همین ترتیب هانوفر را برد و نورنبرگ با سه گل بر هرتابرلین غلبه کرد.

جدول رقابتها پس از پایان هفته نهم

تیم وولفسبورگ با پیروزی خود در برابر گلادباخ موفق شد پیش از بایرن مونیخ و در رده پنجم جدول قرار گیرد. حال وولفسبورگ با ۱۶ امتیاز از مجموع ۹ دیدار، پس از تیم‌های بایرلورکوزن، هامبورگ، شالکه و برمن، در رده پنجم قرار دارد. بایرن مونیخ با یک امتیاز کمتر، ششم است.
پیروزی دورتموند صعود این تیم را به رده دهم جدول به همراه داشت. دورتموند حالا از مجموع ۹ دیدار ۱۲ امتیاز کسب کرده است. دو تیم بوخوم و گلادباخ نیز کماکان در رده‌های هفدهم و شانزدهم جدول قرار دارند.

کد خبر 93153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز