پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

براساس دستور العمل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اگر کسی به نظام بانکی بدهکار باشد و تا دو ماه همه بدهی اش را پرداخت کند ، همه جرایمش بخشیده می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی در این حال با اشاره به تصویب دستور العمل جدید وصول مطالبات بانکی در هیات دولت به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: اگر بدهکار پس از دو ماه بدهی اش را نپرداخت یا تعیین تکلیف نکرد، جرایم او به صورت تصاعدی افزایش می یابد.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: بر اساس دستور العمل جدید،‌ اگر مشتری از این پس، خوش حساب باشد یعنی بدهی معوق نداشته باشد، در کارمزدهای خود تا 50 درصد تخفیف می‌گیرد.

بهمنی باردیگر به نکات برجسته دستورالعمل جدید وصول مطالبات بانکی اشاره و تصریح کرد: اگر کسی بدهی معوق خود را تعیین تکلیف نکند،‌ دیگر نمی‌تواند حساب جاری باز کند و دسته چک هم به او داده نمی شود.

وی افزود: همچنین از این پس این دسته افراد از هر گونه گشایش اعتبارات اسنادی و استفاده از تسهیلات بانکی منع می‌شوند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ما برای وصول مطالبات بانکی، برنامه داریم از تشکیل کمیته هایی برای طبقه بندی معوقات بانکی خبر داد و گفت: رقم معوقات بانکی از مرز 382 هزار میلیارد ریال فراتر رفته است.

بهمنی تصریح کرد: ما به کسانی که تسهیلات بانکی را در تولید و در مسیری که به هنگام دریافت وام مشخص شده ، استفاده کرده اند کمک می کنیم اما کسانی که تسهیلات را در مسیرهای دیگری استفاده کرده اند، باید حتما معوقات خود را بپردازند.

وی در پاسخ به اینکه دستور العمل جدید وصول مطالبات بانکی از کی اجرایی می‌شود گفت: این دستورالعمل جدید به زودی ابلاغ می شود و قابل اجراست.

رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد: آخرین مهلت ساماندهی موسسات پولی و مالی غیرمتشکل تا آذر است و این مهلت تمدید نمی شود.

محمود بهمنی افزود: درحال حاضر مراحل پایانی ساماندهی موسسات پولی و مالی غیرمتشکل را می گذرانیم.

وی با بیان اینکه موسسات پولی و مالی استقبال خوبی از طرح ساماندهی کرده اند گفت: هم اکنون در حال صدور مجوز برای این موسسات هستیم و آنها حداکثر تا آذر باید مجوز فعالیت دریافت کنند.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هماهنگ کرده و به آنها نامه داده ایم که از این پس موسسات پولی و مالی غیرمتشکل حق تبلیغات ندارند.

بهمنی گفت: تا خرداد امسال 14 مورد موافقت اصولی برای ساماندهی موسسات پولی و مالی غیرمتشکل صادر شد.

وی افزود: از خرداد تا کنون نیز تعداد زیادی از این موسسات درطرح ساماندهی شرکت کرده‌اند که از این میان می توان به فراهم شدن مقدمات تشکیل دو بانک تات و دی اشاره کرد

کد خبر 93998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز