دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

فونیکس: به گفته کتابدار یکی از دبیرستان‌های پسرانه، پست سفارشی یک بسته برای او آورده که حاوی 2 کتاب متعلق به کتابخانه مدرسه است.

تاریخ به امانت گرفتن این کتاب‌ها به نیم قرن پیش باز می‌گردد؛ زمانی که یکی از دانش‌‌‌آموزان کتاب‌ها را به امانت گرفت تا برای امتحان‌ها آماده شود اما هیچگاه آنها را بازنگرداند.

این درحالی است که جریمه روزانه دیرکرد کتاب‌ها 2سنت بوده و دانش‌آموز سابق برای جبران خسارت‌ها مبلغ هزار دلار به همراه این بسته پست کرده است. او در یادداشتی کوتاه برای کتابدار مدرسه نوشت که در همان سال خانواده‌اش به شهر دیگری نقل مکان کردند و او موضوع کتاب‌ها را به‌طور کلی فراموش کرده بود تا اینکه این اواخر در اثاث‌کشی با آنها برخورد کرد.

مزاحمت برای پلیس

فلوریدا: در حالی که روز به روز بر آمار جرم و جنایت افزوده می‌شود و به همین دلیل خطوط تلفن پلیس بیشتر اشغال می‌شود؛ برخی از افراد هم به دلایل واهی با ماموران تماس می‌گیرند و به این ترتیب وقت پلیس را تلف می‌کنند. به گفته ماموران اداره پلیس، این اواخر برقراری تماس‌های بی‌مورد با پلیس افزایش یافته و به یک بحران تبدیل شده است.

پلیس جریمه‌های سنگینی را برای متخلفان در نظر می‌گیرد اما بازهم چنین تماس‌هایی با پلیس برقرار می‌شود. برای نمونه چندی پیش، مردی به دلیل دیر دریافت کردن غذای سفارش‌داده‌شده‌اش با پلیس تماس گرفت و در مورد دیگری پیرمردی بیش از 10 بار با خط اضطراری پلیس تماس گرفته تا بگوید دچار کمبود محبت شده است. هرچند ماموران تماس‌های نخست او را جدی نگرفتند اما وقتی او با ادامه تماس‌ها مزاحم کارشان شد به در خانه‌اش مراجعه و او را دستگیر کردند.

ارزش مالی تولد و ازدواج

سیدنی: یکی از استادان روانشناسی  با انجام پژوهش‌های گوناگون برای تحولات و رویداد‌های مهم زندگی افراد، ارزش مالی تعیین کرده است. به عقیده او ازدواج و تولد مهم‌ترین رویداد‌های زندگی هر فردی هستند.

به گفته او تولد فرزند برای پدر و مادرش ارزش زیادی دارد و این در حالی است که در صورت ارزش‌‌گذاری مالی این شادی، این ارزش برای پدران بیشتر خواهد بود. این استاد دانشگاه بر این عقیده است که پدران در زمان تولد فرزندشان به اندازه 32 هزار دلار و مادران به اندازه 8 هزار و 700 دلار خوشحال می‌شوند.

این در حالی است که پژوهش‌های او بسیار مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است و آنها به دنبال جزئیات بیشتر او بر پایه استدلال‌های علمی هستند. گفتنی است که این مرد هم‌اکنون به دنبال ارزش‌گذاری ازدواج در مقیاس مالی است اما از آنجایی که کیفیت ازدواج برای هر شخص متفاوت است به بررسی‌های بیشتر و محاسبه‌های دقیق‌تری نیاز دارد.

هورمون عشق و نفرت

لندن: شاید شما هم شنیده‌ باشید که عشق و نفرت دو روی یک سکه‌اند و به آسانی می‌توانند جایگزین یکدیگر شوند. این در حالی است که این اواخر نتیجه پژوهش‌ها هم این باور را ثابت کرده است.

به گفته پژوهشگران، عشق و نفرت هر دو حاصل عملکرد یک هورمون  هستند. به بیان دیگر ترشح این هورمون در بدن با توجه به شرایط گوناگون، احساس عشق یا نفرت ایجاد می‌کند. در این بین شرایط و نوع ارتباط افراد نقش تعیین‌کننده‌ای در جهت‌دهی به احساس‌های ناشی از ترشح این هورمون دارد.

برای نمونه در صورتی که فرد، عصبی بوده  و احساس ضعف و کمبود یا حسادت داشته باشد، احتمال اینکه ترشح این هورمون احساس نفرت ایجاد کند، بیشتر خواهد بود اما شاد بودن و احساس رضایت از زندگی بستر مناسب‌تری برای احساس عشق به وجود می‌آورد. به هر ترتیب در هر لحظه امکان تغییر این احساس‌ها وجود دارد.

کد خبر 95408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز