چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

گروه حوادث: کشف 100 سکه طلای تقلبی در زین یک موتورسیکلت، شروع تحقیقات پلیسی بود که به کشف یک باند ضرب سکه‌های تقلبی ختم شد.

2 برادر معتاد، صافکاری متروکه‌ای در شرق تهران را به کارگاه ضرب سکه‌های طلای تقلبی تبدیل کرده بودند. تحقیقات برای کشف راز سکه‌های تقلبی که در بازار تهران توزیع می‌شد، از هنگامی شروع شد که ماموران کلانتری 106 نامجو، هنگام گشتزنی به سرنشینان یک موتورسیکلت که با سرعت زیادی در حال حرکت بود، مشکوک شدند.

در حالی که ماموران سرگرم بازرسی موتورسیکلت بودند، متوجه شدند سرنشینان موتور بسیار سراسیمه و آشفته هستند، به همین دلیل با دقت بیشتری موتور را بازرسی کردند و به این ترتیب موفق به کشف بیش از 100 قطعه سکه ربع، نیم و تمام بهار آزادی شدند که در داخل زین موتور جاسازی شده بود.

با انتقال متهمان به کلانتری و انجام بررسی‌های ابتدایی مشخص شد تمامی سکه‌ها تقلبی هستند و این درحالی بود که نماینده بازرسی اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز با حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی به ماموران گفت: مدتی است تعدادی سکه طلای تقلبی در سطح بازار طلای تهران توزیع شده است.

در این مرحله از تحقیقات، از آنجا که احتمال می‌رفت مردان موتورسوار از ماجرای سکه‌های تقلبی توزیع شده اطلاع داشته باشند، کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران به بررسی سوابق متهمان پرداختند و در این بررسی‌ها دریافتند که یکی از متهمان به نام فرشید پیش از این نیز به اتهام حمل و جابه‌جایی سکه‌های تقلبی دستگیر شده است.

با وجود این سابقه، فرشید در بازجویی‌ها مصرانه ادعا می‌کرد از تقلبی بودن سکه‌های کشف شده اطلاع نداشته و وی خود نیز قربانی افراد کلاهبردار شده است.

کارآگاهان برای روشن شدن این موضوع، با اطلاعاتی که اتحادیه طلا و جواهر تهران در اختیار آنها قرار داد به سرنخ‌هایی از مردی به نام محسن دست یافتند  که او  در حالی که وانمود می‌کرد راننده یک خودروی مسافرکش است، اقدام به فروش سکه‌های تقلبی می‌کرد.

با این اطلاعات، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس با شناسایی محل‌های تردد این متهم در منطقه سبزه میدان، سه‌شنبه گذشته وی را در مخفیگاهش به دام انداختند.

با انتقال متهم به اداره سیزدهم، وی با اعتراف به خرید و فروش سکه‌های تقلبی به کارآگاهان گفت که ده‌ها ربع سکه تقلبی را به قیمت هر قطعه 30 هزار تومان از شخصی به نام فرشید خریده است و سپس هر کدام از آنها را به قیمت 60 هزار تومان به طلافروشان فروخته است.

وقتی که این مرد در جریان مواجهه حضوری، فرشید را به‌عنوان فروشنده سکه‌ها شناسایی کرد، مرد جاعل که انکار را بی‌فایده می‌دید، لب به اعتراف گشود و به ضرب سکه‌های تقلبی با همدستی چند نفر دیگر و برادرش اعتراف کرد.

این مرد به ماموران گفت: از مدتی قبل، با تهیه تجهیزات ضرب و پلمب سکه در داخل یک صافکاری متروکه در شرق تهران، کارمان را شروع کردیم، برای اجرای نقشه‌مان پس از ضرب سکه‌ها در داخل کارگاه، آنها را در خانه‌مان بسته‌بندی می‌کردیم و در داخل کارت‌های مخصوص فروش سکه قرار می‌دادیم و در بازار می‌فروختیم.

با اعترافات فرشید درباره ضرب سکه‌های تقلبی، ماموران با همراهی بازرسی اتحادیه طلا و جواهر، قدم به مخفیگاه متهمان گذاشتند و در بازرسی آنجا گاوصندوقی را پیدا کردند که 100 قطعه سکه تقلبی در داخل آن نگهداری می‌شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان -رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام اینکه هر دو برادر، اعتیاد شدیدی به مخدر شیشه دارند، گفت: در حال حاضر تحقیقات کارآگاهان درخصوص شناسایی طلافروشی‌ها و دیگر مراکزی که متهمان به آنها مراجعه کرده و اقدام به فروش سکه‌های تقلبی نموده‌اند آغاز شده که تاکنون تعدادی از این مراکز شناسایی شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: از تمامی صاحبان طلافروشی‌های سطح تهران که متهمان به آنها سکه‌های طلای تقلبی فروخته‌اند دعوت می‌شود با مراجعه به اداره سیزدهم پلیس آگاهی و یا شعبه 8 بازپرسی دادسرای ناحیه 7 تهران، نسبت به طرح شکایت و شناسایی متهمان اقدام کنند.

کد خبر 95584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز