یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه بمب در ایالت آسام هند واقع در شمال شرقی این کشور منفجر شد و 5 کشته و بیش از 15 مجروح برجای گذاشت.

به گزارش الجزیره، دو فقره از این بمب‌ها به فصله چند دقیقه از یکدیگر در خارج از یک پاسگاه پلیس در نالباری شهرکی در نزدیکی گوهاتی مرکز ایالت آسام هند منفجر شدند. در این دو انفجار 5 نفر کشته شدند.

یکی از مقامات ایالت آسام که نخواست نامش فاش شود، گفت: در حدود 5 دقیقه بعد از وقوع دو انفجار اول، انفجار سومی به فاصله چند کیلومتری از پاسگاه پلیس رخ داد.

باسکار ماهانتا بازرس کل پلیس ایالت آسام در توضیح جزئیات این انفجارها گفت: بمب گذارها دو دوچرخه را که سبد جلوی آن‌ها مملو از مواد منفجره بود در خارج از پاسگاه پلیسی که در یکی از خیابان‌های شلوغ شهرک واقع است، پارک کردند، با انفجار مواد منفجره تعدادی از رهگذران کشته و مجروح شدند.

او اعلام کرد که مقامات پلیس این ایالت در رابطه با سه انفجار اخیر به گروه جدایی طلب جبهه متحد آزادی آسام مظنون شده‌اند.

ماهانتا افزود: پلیس پیشتر اطلاعاتی را مبنی بر اینکه گروه جبهه متحد آزادی آسام در صدد انتقام از دستگیری دو نفر از افراد خود توسط نیرو‌های پلیس در هفته گذشته است را دریافت کرده بود.

با نشانه رفتن انگشت اتهام پلیس به سمت این گروه جدایی طلب، یکی از سران ارشد جبهه متحد آزادی آسام ضمن بر قراری ارتباط تلفنی با دفاتر روزنامه‌‌ها و شبکه‌های تلویزیونی  محلی هرگونه مشارکت این گروه در انفجار‌های اخیر را رد کرد.

تا لحظه تنظیم این خبر هیچ فرد یا گروهی مسولیت این سه انفجار را به عهده نگرفته است.

مدت کوتاهی پس از آنکه دولت دهلی نو اعلام کرد امنیت رهبران جدایی طلبی را که حاضر به مذاکره جهت حل بحران ایالت‌ها شده باشند را تامین خواهد کرد این انفجارها به وقوع پیوست.

هفته گذشته اعضای مظنون به عضویت در جبهه متحد آزادی آسام با بمب گذاری در مسیر یک قطار آن را از ریل خارج کرده و تانکرهای حامل سوخت این قطار را نیز آتش زدند.

شمال شرقی هند به دلیل وجود مناقشات بسیار دچار ناآرامی‌های گسترده ‌ای شده است. بیش از 10 هزار نفر در جریان خشونت‌های گروه‌های جدایی طلب طی یک دهه اخیر کشته شده‌اند.

منطقه آسام مقر تعداد زیادی از گروه‌های جدایی طلب است که دولت هند را به تاراج منابع طبیعی این منطقه و کم کاری برای ساکنان بومی آن متهم کرده‌اند.

کد خبر 95842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز