همشهری آنلاین: شامگاه چهارشنبه هشت دیدار باقیمانده‌ هفته پنجم لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برگزار شد. تیم بایرن مونیخ با نتیجه یک بر صفر بر تیم ماکابی حیفا از اسرائیل پیروز و به صعود امیدوار شد.

باشگاه صاحب‌نام بایرن مونیخ که در فصل جاری بوندس‌لیگا دورانی ناخوشایند و بحرانی را می‌گذراند، توانست شامگاه چهارشنبه (۲۵ نوامبر/4 آذر) با نتیجه یک بر صفر حریف اسرائیلی خود، ماکابی حیفا را شکست دهد و شانس خود برای صعود به دور بعد را حفظ نماید. البته بخت و اقبال مونیخی‌ها در این بود که در دیگر دیدار گروه A تیم فرانسوی بوردو موفق شد دو بر صفر بر یوونتوس تورین پیروز شود.

بایرن مونیخ که یکی از شرکت‌کنندگان کم و بیش ثابت لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا محسوب می‌شود، همچنان به راه‌یابی به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت امیدوار است. ناجی مونیخ در این دیدار مهم، ایویکا اولیچ بود که در دقیقه ۶۲، تک گل این دیدار را به ثمر رساند و سه امتیاز حیاتی برای تیمش به ارمغان آورد.

مونیخی‌ها اگر چه با یک امتیاز کمتر از یوونتوس تورین در رده‌ سوم جدول قرار دارند، اما اگر تمامی ظرفیت خود را به کار گیرند و مهره‌های کلیدی خود چون ریبری و روبن را در جمع خود داشته باشند، می‌توانند در آخرین دیدار مرحله گروهی با پیروزی بر یوونتوس صعود خود را مسجل کنند.

وولفسبورگ فرصت را از کف داد!

دیگر تیم آلمانی که در پیکارهای شامگاه چهارشنبه راهی میدان شد، تیم وولفسبورگ، قهرمان بوندس‌لیگا بود که در گروه B در خانه تیم روسی زسکا مسکو با نتیجه دو بر یک شکست خورد و از صعود زودرس به دور بعد ناکام ماند.

بازیکنان وولفسبورگ اگر چه در دقیقه ۱۹ بازی با گل مهاجم بوسنیایی خود، جکو، یک بر صفر از مسکو پیشی گرفتند، اما نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و به ویژه در نیمه دوم، تسلیم فشارهای حریف روسی خود شدند.

در دیگر دیدار این گروه، تیم بشیکتاش استانبول موفقیتی دور از انتظار کسب کرد و تیم پرآوازه‌ منچستر یونایتد را در خانه حریف یک بر صفر مغلوب کرد.

در حال حاضر منچستر با ۱۰ امتیاز صدرنشین این گروه است. وولفسبورگ و مسکو هر یک با ۷ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول جای دارند و بشیکتاش استانبول نیز با ۴ امتیاز رده‌ پایانی جدول را به خود اختصاص داده است.

رئال مادرید، گامی جلوتر از آ ث میلان

در گروه C تیم پرستاره‌ رئال مادرید از اسپانیا در خانه‌ خود با نتیجه یک بر صفر از صد حریف سوئیسی خود؛ اف ث زوریخ گذشت و بر صدر جدول تکیه زد. تیم ایتالیایی آ. ث. میلان، رقیب سرسخت مادریدی‌ها در این گروه؛ ناگزیر شد پس از نود دقیقه به تساوی یک بر یک در برابر المپیک مارسی بسنده کند.

به گزارش دویچه‌وله،‌ در حال حاضر رئال مادرید با ۱۰ امتیاز مکان نخست جدول را به خود اختصاص داده و تیم‌های آ ث میلان و المپیک مارسی به ترتیب با ۸ و ۷ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول جای دارند.

در گروه D نیز این نتایج به دست آمد: اف. ث. پورتو از پرتغال با نتیجه یک بر صفر مغلوب مهمان انگلیسی خود، اف. ث. چلسی شد و دیدار آپوئل نیکوزیا از قبرس و تیم اسپانیایی آتلتیکو مادرید با نتیه تساوی یک بر یک به پایان رسید. ناگفته نماند که از این گروه، دو تیم چلسی و پورتو به دور بعد راه یافته‌اند.

کد خبر 96279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز