سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: سرپرست دادسرای مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک هزار و 500 فقره شکایت از طریق مردم یا گزارش از طریق نهادهای ذیربط در این دادسرا به ثبت رسیده است.

اسدیان در این باره افزود: از زمان تشکیل این پرونده‌ها در این دادسرا تاکنون حدود 200 نفر نیز دستگیر شده‌اند که البته این به این معنی نیست که این تعداد افراد همچنان در بازداشت باشند.

سرپرست دادسرای مبارزه با قاچاق کالا و ارز (ناحیه 24) خاطرنشان کرد: برای تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها قرار صادر و به دادگاه ارسال شده است، اما تصمیم نهایی توسط دادگاه اتخاذ می‌شود.

قوه قضائیه اوایل سال جاری اعلام کرد: هرگونه فعالیت شرکت‌های با ساختار هرمی یا به اصطلاح شرکتهای "گلدکوئیستی" غیرقانونی محسوب می‌شود و با عوامل و افرادی که به نحوی در این شرکت‌ها عضویت پیدا کنند، مطابق قانون برخورد خواهد شد.با اینکه فعالیت شرکت‌های هرمی غیر قانونی بوده و اطلاع رسانی‌های مستمری هم در این خصوص صورت گرفته است اما هنوز تعدادی از افراد اغفال و گرفتار این باندها می‌شوند.

سرهنگ اسماعیل ‌هادئی، رئیس پلیس آگاهی استان تهران نیز در این مورد گفت: هنوز مشاهده می‌شود عده‌ای افراد سودجو و فرصت‌طلب از سهل انگاری و غفلت بعضی از جوانان و خانواده‌ها سوء استفاده کرده و با انجام تبلیغات گسترده جهت عضوگیری و ... اقدام به کلاهبرداری، اغفال جوانان و تشویق آنان به بیکاری و فعالیت در اینگونه شرکت‌ها می‌شوند که از مصادیق بارز اخلال در نظام اقتصادی بوده و برابر قانون جرم است.

کد خبر 9633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز