همشهری آنلاین: آیت‌الله ری‌‌شهری در پاسخ به سؤال ایکنا در خصوص فعالیت‌های قرآنی در حج گفت:

مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) همواره بر افزایش فعالیت‌ها و توجه به قرآن در حج تأکید دارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به مکه مکرمه، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی صبح امروز ـ سه‌شنبه 10 آذرماه ـ در نشست خبری با خبرنگاران و در پاسخ به سؤال ایکنا در خصوص فعالیت‌های قرآنی در حج ضمن بیان مطلب فوق تأکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج در سال گذشته تأکید داشتند که هم از جهت توجه به قرائت و فعالیت‌های قرآنی و هم از بابت دمیدن روح مفاهیم قرآنی در حج باید توجه ویژه‌ای صورت پذیرد. بر همین اساس بود که از حج سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام فعالیت‌های قرآنی و توجه به مفاهیم قرآنی در حج صورت گرفت و به لطف خداوند متعال و تلاش و برنامه‌ریزی مناسب مدیریت امور فرهنگی بعثه، برنامه‌های قرآنی در سطح خوب و قابل قبولی در حج امسال به انجام رسید.

دستاوردهای نامگذاری «حج و انتظار»

آیت‌الله ری‌شهری هم‌چنین در پاسخ به سؤال دیگر ایکنا در خصوص دستاوردهای نام‌گذاری حج و انتظار گفت: بهتر برگزار شدن حج سال جاری نسبت به سال‌های گذشته از عنایات ویژه حضرت ولی عصر(عج) و نام‌گذاری حج امسال به عنوان «حج و انتظار» است. به عنوان مثال این‌که امسال برخلاف همه پیش‌بینی‌های به عمل آمده ما حتی یک مورد ابتلا به آنفلوانزای نوع آ هم نداشتیم، بدون تعارف از عنایات الهی و توجهات حضرت ولی عصر(عج) بوده که موجب شده تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در این زمینه مؤثر بیفتد و ما الان در وضعیت خوبی قرار داشته باشیم.

وی هم‌چنین با تأکید بر نقش نام‌گذاری حج و انتظار در افزایش معرفت حجاج یادآور شد: علاوه بر آن می‌توانیم بگوییم که نام‌گذاری حج امسال موجب شد که زائران و حجاج ایرانی بیشتر با معارف مربوط به حضرت ولی عصر(عج) و وظایف خود در دوران غیبت حضرت آشنا شوند.

بررسی نامگذاری حج سال آینده با عنوان «حج و قرآن»

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی هم‌چنین در خصوص پیشنهاد ایکنا برای نام‌گذاری حج سال آینده به عنوان «حج و قرآن»، این پیشنهاد و تعیین عنوان حج سال آینده را به بررسی‌های بیشتر در آینده موکول و تأکید کرد: البته قرآن محور همه فعالیت‌های تمامی سال‌هایی است که حج برگزار می‌شود. حتی امسال که به عنوان حج و انتظار نام‌گذاری شده بود نیز، قرآن محور بوده و هست. در سال‌های دیگر گذشته و آینده نیز قرآن باید محور فعالیت‌های ما بوده و باشد و ما باید از مفاهیم قرآنی در زمینه‌های مختلف حج استفاده بیشتری ببریم. 

کد خبر 96539

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز