یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

گروه حوادث: مستاجر میانسال برای نپرداختن بدهی‌اش به صاحبخانه، نقشه شومی طرح کرد

این مرد به بهانه پرداخت بدهی، صاحبخانه را به محلی خلوت کشاند و به‌صورتش اسید پاشید. عصر 25 آبان‌ماه، ساکنان منطقه امیرآباد تهران با شنیدن فریادهای دلخراش مرد 60ساله‌ای در جریان انتقام مرگباری قرار گرفتند که مرد میانسالی آن را رقم زده بود.

پیرمرد درحالی‌که دستانش را روی صورتش گذاشته بود، فریاد می‌زد «سوختم، سوختم». کمی آنطرف‌تر از او هم مرد میانسالی دیده می‌شد که با سرعت در حال فرار بود.

با گزارش ماجرا به پلیس و اورژانس، مرد سالخورده به بیمارستان انتقال یافت و ماموران در همان بررسی‌های اولیه متوجه شدند که او هدف اسید‌پاشی فرد ناشناسی قرار گرفته است.

آنها که برای پرس‌و‌جو از شاهدان به محل جنایت رفته‌ بودند، در آنجا با چند بسته کاغذ که به اندازه اسکناس بریده شده بود و یک دسته چاقوی زرد رنگ شکسته شده روبه‌رو شدند که روی آن آثار خون به چشم می‌خورد.

درحالی‌که تحقیقات برای کشف راز اسیدپاشی آغاز شده بود، بستگان پیرمرد مجروح که از ناپدید شدن چند ساعته او نگران شده بودند، نزد ماموران پلیس رفتند و آنجا بود که متوجه شدند پیرمرد هدف حمله مرد میانسالی قرار گرفته و در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

صبح روز بعد درحالی‌که تلاش برای نجات جان مرد سالخورده ادامه داشت، وی به خاطر شدت جراحات وارده روی تخت بیمارستان جان باخت و به این ترتیب پرونده رنگ و بویی جنایی گرفت.

با گزارش ماجرا به هنرمند، بازپرس ویژه قتل تهران، وی همراه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی راهی بیمارستان شد و تحقیقات تخصصی برای شناسایی عامل این جنایت آغاز شد.

مستأجر بدهکار

درحالی‌که بررسی‌های کارشناس پزشکی قانونی نشان می‌داد پیرمرد به خاطر جراحت با ضربه چاقو و اسید پاشی به‌صورتش جان باخته است، کارآگاهان احتمال دادند که او قربانی نقشه انتقام‌جویی شده باشد.

بنابراین پرس و جو از خانواده مقتول شروع شد و آنها گفتند که پیرمرد روز حادثه با فردی که گویا با وی دچار اختلافات مالی بود، قرار ملاقات داشته است. 

پلیس که حدس می‌زد به انگیزه جنایت نزدیک شده است، بررسی‌های خود را روی شناسایی افرادی که با مقتول اختلاف حساب داشتند متمرکز کرد و در این بین به مرد میانسالی که مستاجر مقتول بود مظنون شدند.

این مرد میانسال  به خاطر بدهی 30میلیون تومانی‌اش از مدتی قبل با پیرمرد اختلاف حساب داشت و احتمال می‌رفت که او از راز جنایت باخبر باشد.

اعتراف به قتل

دستور بازداشت مستاجر میانسال  که بابک نام دارد، صادر شد و ماموران تحقیقات برای دستگیری او را آغاز کردند.  بعد از 2 هفته بررسی‌های تخصصی، سرانجام مخفیگاه این مرد در بلوار ابوذر شناسایی و او بعد از ظهر 12 آذرماه، در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

مرد میانسال در بازجویی‌ها گفت: حدود یکسال پیش به‌علت ورشکستگی و بیکاری،  مبلغ 30 میلیون تومان از مقتول قرض گرفتم اما پس از گذشت یکسال و رسیدن زمان بازپرداخت پول، نتوانستم این مبلغ را فراهم کنم. گرچه مقتول چند بار برای تهیه پول به من مهلت داد اما باز هم نتوانستم این مبلغ را پرداخت کنم تا اینکه متوجه شدم که او از من شکایت کرده و حکم تخلیه‌ خانه‌ام را گرفته است.

من که توانایی پرداخت پول را نداشتم، برای فرار از بدهی نقشه‌ای کشیدم و به این بهانه که قصد پرداخت بدهی‌ام را دارم، با او قرار گذاشتم. اما وقتی پیرمرد به محل قرار آمد، چاقویم را به طرفش پرتاب کردم و مقداری اسید را که از قبل تهیه کرده بودم، به‌صورتش پاشیدم و فرار کردم.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم درخصوص اسیدپاشی، پرونده جهت صدور دستور قضایی لازم در اختیار بازپرس دادسرای جنایی قرار گرفته است.

کد خبر 96776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز