همشهری آنلاین: پانزدهمین هفته از مسابقات لیگ دسته اول فوتبال آلمان، عصر یکشنبه با انجام دو دیدار به پایان رسید. کلن و وردر برمن به تساوی بدون گل دست یافتند. شالکه نیز با نتیجه ۱ بر 0 از سد میهمان خود، هرتا برلین گذشت.

روز جمعه (13 آذر) هفته پانزدهم رقابت‌های بوندس لیگا با دیدار بایرن مونیخ و مونشن گلادباخ آغاز شد. مونیخ ۴ روز قبل از دیدار حیاتی  لیگ قهرمانان در مقابل تورین، موفق شد با نتیجه ۲ بر 1 در مقابل گلادباخ به پیروزی دست یابد.

مونیخ با شوت سرکش ملی‌پوش خود، ماریو گومز نخست در دقیقه ۱۹ به پیش افتاد. در سراسر جهان این اولین بازی‌ای بود که با توپ "جابولانی" انجام گرفت و گل گومز اولین گلی بود که با این توپ به ثمر رسید.

جابولانی توپ رسمی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی است که در زبان قبیله آفریقائی زولو به معنی جشن و پایکوبی است. این توپ از هشت قطعه به هم جوش خورده تشکیل شده که به گفته شرکت سازنده آن، آدیداس، گردترین توپ جهان است.

هرچند گلادباخ نیز با توپ جابولانی موفق شد در همان نیمه نخست گل تساوی را به ثمر برساند، اما مونیخی‌ها با گل دقیقه ۷۵ باداستوبر موفق شدند بازی را با پیروزی به پایان برده و بعد از وردر برمن، به طور موقت تا پایان هفته پانزدهم، در رتبه سوم جای گیرند.

در ادامه هفته پانزدهم روز شنبه (14 آذر) ۶ دیدار برگزار شد. لورکوزن که هفته گذشته با درهم شکستن اشتوتگارت صدرنشینی‌اش را تحکیم کرد، به مصاف هانوفر رفت که با ۴ پیروزی، ۴ تساوی و ۶ شکست در میانه جدول قرار دارد. لورکوزن که بعد از وردر برمن با ۳۰ گل زده، دارای بهترین خط حمله است این بار نتوانست دروازه حریف را باز کند و به تساوی بدون گل بسنده کرد.

در دیدار بعدی این هفته، هامبورگ که تعداد زیادی از بازیکناش مجروح هستند به مصاف هوفن‌هایم رفت. شاگردان برونو لابادیا که روز سه‌شنبه در لیگ اروپا در مقابل راپید وین به پیروزی رسیدند، امیدوار بودند تا با کسب پیروزی به میان سه تیم نخست جدول بازگردند.  اما دو تیم در پایان بازی به تساوی بدون گل دست یافتند.

در دیدار بعدی وولفسبورگ میزبان فرایبورگ بود. در نگاه نخست، قهرمان فصل قبل به شکار تیمی می‌رود که در رتبه سیزدهم جدول قرار دارد. اما فرایبورگ هیچگاه لقمه چربی برای گرگ‌ها نبوده و در ۴ دوئل گذشته سه بار پیروز بوده است. در این دیدار هرچند فرایبورگ دوبار به پیش افتاد اما در نهایت دو تیم به تساوی ۲ بر ۲ بسنده کردند.

دورتموند که هفته قبل هوفن‌هایم را در خانه‌اش مغلوب کرد، با دلگرمی از این پیروزی این هفته به مصاف نورنبرگ رفت که در همان نیمه نخست با نتیجه۳  بر 0 جلو افتاد. دورتموند در پایان با نتیجه ۴ بر 0نورنبرگ را درهم کوبید تا بتواند در رتبه هفتم جدول جای گیرد.

در بیست و دو سال گذشته اشتوتگارت در مصاف با بوخوم ۱۷ بار پیروز شده است و تنها یک شکست و یک تساوی داشته است. این آمار مربوط به زمانی است که اشتوتگارت جزو تیم‌های قدرتمند بوندس‌لیگا محسوب می‌شد، اما اکنون این تیم با کسب ۱۱ امتیاز بعد از بوخوم در رتبه هفدهم قرار دارد. در این دیدار با گل دقیقه ۸۹ بوخوم، دو تیم به تساوی یک بریک بسنده کردند.

آخرین دیدار روز شنبه بین تیم‌های فرانکفورت و ماینتس بود. دو تیم تاکنون در بوندس لیگا ۴ دیدار داشته‌اند که هربار نتیجه آن به تساوی کشیده شده است. این دیدار با نتیجه‌ دو بر صفر به سود آینتراخت فرانکفورت پایان یافت.

طی دو دیدار باقیمانده‌ هفته‌ پانزدهم بوندس‌لیگا که عصر یکشنبه (۶ دسامبر، ۱۵ آذرماه) برگزار گردید، برمن اگر چه در برابر میزبان خود اف ث کلن به تساوی صفر بر صفر دست یافت، اما توانست با کسب دست‌کم یک امتیاز، فاصله‌ سه امتیازی خود با صدر جدول را حفظ کند.

توماس شاف، سرمربی وردر برمن، پس از پایان دیدار، از نتیجه بازی ابراز ناخشنودی کرد و گفت که تیمش نه یک امتیاز کسب کرده، که دو امتیاز دیگر نیز از دست داده است. در مقابل زونیمیر سولدو، سرمربی کلن، از کسب یک امتیاز مهم سخن گفت.

بازیکنان برمن اگرچه در دیدار با کلن تیم برتر میدان بودند و بازی را تحت کنترل خود داشتند، اما با توجه به غیاب مسعود اوزیل، کارگردان ملی‌پوش ترک‌تبار خود، نتوانستند ایده‌های تهاجمی همیشگی خود را تحقق ببخشند.

وردر برمن چه در نیمه نخست و چه در ۴۵ دقیقه‌ دوم، دست به حملات متعددی به دروازه‌ کلن زد، اما نتوانست هیچیک از تهاجمات خود را به گل بدل کند. در حال حاضر برمن با ۲۸ امتیاز در رده‌ دوم جدول جای دارد و اف ث کلن نیز با ۱۴ امتیاز مکان ۱۴ جدول را به خود اختصاص داده است.

در دیگر دیدار باقیمانده‌ روز یکشنبه، تیم‌های شالکه و هرتا برلین به مصاف هم رفتند که این پیکار با پیروزی ۲ بر 0 شالکه بر قعرنشین جدول بوندس‌لیگا خاتمه یافت.

نخستین گل این دیدار را که در حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه شالکه برگزار شد، کوین کورانی در دقیقه ۵۹ به ثمر ساند. لحظاتی پیش از پایان بازی، داور به سود شالکه سوت پنالتی زد و رافینیا، بازیکن برزیلی این تیم، با زدن گل دوم، کار هرتا برلین را یکسره ساخت.

شالکه با کسب سه امتیاز در این دیدار توانست جای خود را در رده‌ سوم جدول تثبیت کند. در مقابل، هرتا برلین با کسب تنها ۵ امتیاز از ۱۵ بازی، در قعر جدول به سر می‌برد و بعید به نظر می‌رسد که بتواند از سقوط خود به لیگ دسته دوم آلمان جلوگیری کند.

برکناری سرمربی اشتوتگارت

از رویدادهای مهم هفته‌ پانزدهم بوندس‌لیگای آلمان، برکناری مارکوس بابل، سرمربی اشتوتگارت بود که خبر آن عصر یکشنبه اعلام شد. 

مسئولین باشگاه اشتوتگارت یک روز پس از تساوی یک بر یک این تیم در برابر بوخوم و همچنین عملکرد ضعیف تیمشان در فصل جدید، راه دیگری جز این ندیدند که به همکاری خود با مارکوس بابل خاتمه دهند.

او که بیش از یک سال سرمربی‌گری اشتوتگارت را برعهده داشت، در فصل جاری تنها ۱۲ امتیاز از ۱۵ بازی کسب کرد. این تیم که در فصل گذشته به مقام سوم بوندس‌لیگا دست یافته بود، در فصل جاری در رده‌ شانزدهم جدول جای دارد.

کد خبر 96828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز