معاون خدمات شهری شهرداری تهران از پیش‌بینی تدابیر لازم در قالب 4 مرحله برای جلوگیری از اختلال تردد در زمستان خبر داد

حسین کلخورانی با بیان اینکه مرحله اول اقدامات، از نواحی آغاز می‌شود، افزود: در مرحله اول و قبل از وقوع بارندگی، شهرداری نواحی با امکانات اولیه همچون مخازن نمک و خودروهای سبک نمک‌پاش و پس از اعلام از طریق بی‌سیم وارد عمل می‌شوند.

کلخورانی مرحله دوم کار را منطقه‌ای خواند و در این باره اعلام کرد: مناطق نیز با بخشی از ماشین‌آلاتی که به‌صورت استیجاری در ستادها دپو شده‌اند، وارد عمل شده و معابر اصلی مهم را که پس از بارش‌های سنگین برف باعث اختلال در تردد می‌شوند، بازگشایی می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه، مرحله سوم خدمات در زمان‌های بارندگی را از سوی سازمان خدمات موتوری شهرداری عملیاتی دانست.کلخورانی در این‌باره گفت: در مرحله سوم سازمان خدمات موتوری شهرداری هرساله با امکاناتی که در اختیار دارد به محدوده‌ها و نقاط حادثه‌خیز همچون بزرگراه‌های جنوبی و شمالی به‌عنوان ورودی‌هایی که معمولا مردم در آنجا گرفتار می‌شوند، وارد می‌شود.

به گفته وی، مرحله چهارم نیز پشتیبانی مرکزی است که از طریق این معاونت هدایت می‌شود. این در حالی است که این مرحله دربرگیرنده مواقع بسیار اضطراری پیش آمده در شهر - در فصل سرما - می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه افزود: در این مرحله، کنترل ترافیک تهران با گماردن اکیپ‌های مختلف رصد می‌شود تا بحران‌های منطقه‌ای و محلی در برخی از موارد برطرف شود و با این اقدامات، اتفاقات مشابه سال‌های 75 و یا 86 رخ نمی‌دهد.

کد خبر 97116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز