گروه شهری: احتمال بحرانی شدن آلودگی هوای تهران با پایدار ماندن هوا در حالی مطرح می‌شود

که سازمان هواشناسی کشور نیز هوای تهران و بیشتر کلانشهرهای کشور را تا پنجشنبه، پایدار و بدون بارندگی یا وزش باد شدید اعلام کرد. این پایداری هوا، همانگونه که مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد می‌تواند آلودگی را به مرحله بحران برساند.مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به مشهود بودن وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: اگر جریان‌های بادی در این چند روز در تهران وزیدن نمی‌گرفت آلودگی هوای تهران به مرحله بحران می‌رسید.

یوسف رشیدی، با اعلام اینکه وضعیت آلودگی هوای تهران کاملا قابل مشاهده و در عین حال راهکارهای آن هم کاملا مشخص است، نسبت به جدی نبودن مسئولان و نداشتن عزم جدی برای مهار آلودگی هوا ابراز نگرانی کرد و گفت: این روزها ظاهرا وضعیت هوا مطلوب است و آلودگی کمی را شاهد هستیم؛ در حالی که جریان‌های جوی به کمک تهران آمده‌اند و اگر این وزش باد متوقف شود تهران با مشکل اساسی مواجه خواهد شد.

به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا در اولویت کار مسئولان نیست، افزود: مسئولان دغدغه‌های دیگری مانند مشکلات اقتصادی دارند اما برای حل بحران آلودگی هوا هیچ برنامه‌ای ندارند و این بحران توسط مسئولان جدی گرفته نمی‌شود و مسائل دیگر اهمیت بیشتری دارند در حالی که وضعیت آلودگی هوا واقعا تهدید‌کننده است.

آلودگی هوا به‌خودی خود اقتصاد و سلامت شهروندان را متاثر می‌کند. برای نمونه می‌توان به میزان لطمات اقتصادی ناشی از مراجعات مردم به اورژانس‌ها و بیمارستان‌ها و هزینه‌های تحمیلی به افراد و بیمه‌ها در این باره اشاره کرد. 

این کارشناس محیط‌زیست همچنین به نبود برنامه مدون جهت اجرای راهکارهای مقابله با آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: در این باره طرحی به نام طرح جامع ارائه شد که اصلا طرح جامع نبود؛ چرا که بسیاری از علل آلودگی هوا را در خود نداشت و تنها به بحث معاینه‌فنی و کیفیت سوخت پرداخت و عملا طرحی ناموفق در مواجهه با آلودگی هوای تهران بود.

ثبت 34 روز ناسالم، یک‌روز بسیار ناسالم و یک روز بسیار خطرناک در کمتر از یکسال در کنار 19 روز سالم و 215 روز پاک از مجموع 270 روز ثبت شده در شرکت کنترل کیفیت هوا از اوضاع نابسامان هوای تهران خبر می‌دهد.

کد خبر 98241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز