گروه حوادث: مرد طمعکار برای سرقت هزینه جراحی دوستش نقشه شومی طرح کرد.

این مرد با همدستی چند مامور قلابی، بیش از 7 میلیون تومان پول شاکی را دزدید اما تصور نمی‌کرد که بعد از سرقت از سوی سارقان رودست بخورد.

راز این سرقت، 5 ماه پیش و همزمان با شکایت مردی فاش شد که مدعی بود چند مامور قلابی 7 میلیون و 500 هزار تومان پول او را به سرقت برده‌اند. این مرد به بازپرس شعبه 17 دادسرای ناحیه 12 تهران گفت: 2 هفته پیش همراه یکی از دوستانم به نام مهدی راهی بیمارستانی شدیم که قرار بود برای عمل کلیه‌ در آنجا بستری شوم. من می‌خواستم 7 میلیون و 500 هزار تومان هزینه عمل را به بیمارستان پرداخت کنم اما حوالی میدان محمدیه، یک پژو پرشیا مقابل‌مان توقف کرد و 2 مرد جوان از آن پیاده شدند.

آنها گفتند که مامور پلیس هستند و از چند روز پیش به اتهام خرید و فروش مواد‌مخدر من و مهدی را زیر نظر دارند. سپس شروع به بازرسی بدنی من کردند و بعد از گرفتن چک‌پول‌ها، گفتند که این پول‌ها از راه فروش مواد به دست آمده و از من خواستند سوار ماشینشان شوم.

بعد هم به دست‌هایم دستبند زدند و با گفتن این جمله که از مهدی چیزی کشف نشده، او را رها کردند و به طرف اداره پلیس به راه افتادیم.مرد جوان ادامه داد: در بین راه، ماموران قلابی با گفتن این جمله که ماموریت تازه‌ای برایشان پیش آمده، مرا از ماشین پیاده کردند و بعد از گرفتن شماره تلفنم گفتند که به‌زودی با من تماس می‌گیرند تا برای تحویل پول و انجام تحقیقات به اداره پلیس بروم. با گذشت چند روز از این ماجرا وقتی دیدم از تماس آنها خبری نشد، تصمیم گرفتم از سارقان شکایت کنم.

مجرم سابقه‌دار

بعد از اظهارات این مرد، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای کشف راز سرقت میلیونی آغاز شد. ماموران که احتمال می‌دادند ماموران قلابی از مجرمان سابقه‌دار باشند، با همکاری مالباخته به بررسی آلبوم عکس تبهکاران پرداختند و در این بین موفق شدند یکی از سارقان را که اصغر نام داشت، شناسایی کنند.
بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد 32 ساله پیش از این نیز بارها به اتهام سرقت، تخریب اموال عمومی و شرکت در اخاذی دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی اصغر، ماموران راهی مخفیگاه او در خیابان شوش شدند و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

توطئه دوستانه

اصغر بعد از انتقال به اداره آگاهی در جریان بازجویی‌ها به سرقت پول‌های مالباخته اعتراف کرد اما مدعی شد نقشه این سرقت را مهدی، یعنی همان دوست صمیمی مالباخته طراحی کرده بود.

او به ماموران گفت: چند ماهی می‌شد که با مهدی آشنا شده بودم. او چند روز پیش از سرقت نزد من آمد و گفت که می‌‌خواهد پول‌های یکی از دوستانش را سرقت کند. مهدی مدعی شد که دوستش می‌خواهد چند میلیون تومان پول برای هزینه عمل جراحی به یکی از بیمارستان‌‌ها ببرد و از من خواست با همدستی 2 نفر دیگر، خودمان را مامور معرفی کنیم و پول‌های شاکی را به سرقت ببریم. 

با این اطلاعات، تحقیقات ماموران برای دستگیری دوست طمعکار شروع شد و این مرد که بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده بود، صبح نخستین روز دی‌ماه به دام پلیس افتاد.

مرد جوان وقتی فهمید همه چیز برای پلیس رو شده، مدعی شد: وقتی فهمیدم که دوستم قرار است پول زیادی را به بیمارستان ببرد، وسوسه شدم و نقشه سرقت را طراحی کردم اما بعد از سرقت، دوستانم به من رودست زدند و از پول‌های مسروقه چیزی به من ندادند.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهمان، 2 مرد دیگری که در این سرقت همکاری داشتند نیز از سوی پلیس دستگیر شدند و افرادی که پول‌های آنها با این شگرد از سوی سرنشینان پژو پرشیای نقره‌ای رنگ به سرقت رفته می‌توانند برای شناسایی متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 98479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز