گروه حوادث: مرد کلاهبردار با اجاره مغازه‌ای در شمال غرب تهران، بنگاه قلابی خود را راه‌اندازی کرد.

این مرد قصد داشت با اجاره دادن آپارتمان‌ مشتریانش به دیگران، نقشه کلاهبرداری خود را عملی کند اما نخستین مشتری‌اش راز او را فاش کرد. صبح 26 آذرماه امسال، ماموران پلیس در جریان درگیری زن جوانی با صاحب یک بنگاه معاملات ملکی در منطقه سعادت آباد قرار گرفتند.

آنها بعد از حضور در محل با زن جوانی روبه‌رو شدند که مدعی بود صاحب بنگاه قصد کلاهبرداری از او را داشته است. این زن به ماموران گفت: صبح دیروز برای اجاره آپارتمان به این بنگاه آمدم و بعد از اینکه صاحب بنگاه یک آپارتمان 200 متری را نشانم داد، از آنجا خوشم آمد و تصمیم گرفتم که این آپارتمان را اجاره کنم.

وی ادامه داد: آن روز 20میلیون تومان به‌عنوان پول رهن آپارتمان به مردی که خود را صاحبخانه معرفی می‌کرد پرداخت کردم و بعد از نوشتن قولنامه، قرار شد که من و همسرم به این خانه اسباب‌کشی کنیم. اما صبح روز بعد وقتی برای دیدن دوباره خانه به آنجا رفتم متوجه شدم که صاحبخانه فرد دیگری است و مالک بنگاه سرم کلاه گذاشته است.

با عجله خودم را به بنگاه رساندم و مرد بنگاه‌دار را دیدم که در حال تخلیه مغازه‌اش بود. همانجا بود که با داد و فریاد و کمک خواستن از مردم مانع فرار این مرد شدم و ماجرا را به پلیس اطلاع دادم.

بعد از اظهارات زن جوان، ماموران صاحب بنگاه را دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند. این مرد در بازجویی‌ها با اعتراف به کلاهبرداری از زن جوان گفت: 2 هفته قبل با اجاره مغازه‌ای در شمال غرب تهران، بنگاه قلابی‌ام را راه‌اندازی کردم و تصمیم داشتم با نقشه‌ای که از قبل طراحی کرده بودم،

دست به کلاهبرداری از مردم بزنم. چند روز بعد از باز کردن بنگاه، چشمم به آگهی فروش آپارتمانی 200 متری در سعادت آباد افتاد و همان لحظه با صاحب‌خانه تماس گرفتم و خودم را خریدار معرفی کردم.

بعد هم به بهانه دیدن آپارتمان به آنجا رفتم و مدعی شدم که از آپارتمان خوشم آمده و می‌‌خواهم که آنجا را بخرم اما قبل از تنظیم قرارداد، باید همسرم نیز آنجا را ببیند. مرد صاحبخانه که تصور می‌کرد مشتری خوبی نصیبش شده، کلید آپارتمان را به سرایدار مجتمع داد و از او خواست هر وقت من و همسرم به آنجا رفتیم، آپارتمان را به ما نشان دهد.

وی افزود: روز بعد وقتی زن شاکی به بنگاه آمد و گفت به‌دنبال آپارتمانی برای اجاره می‌گردد، او را همراه خودم به همان آپارتمانی بردم که از قبل نشان کرده بودم. سرایدار مجتمع وقتی مرا دید، به تصور اینکه زن جوان، همسر من است،

کلید را در اختیارم گذاشت و من آپارتمان را به این زن نشان دادم. بعد هم به او گفتم که برای پول رهن باید 20 میلیون تومان پرداخت کند و اگر دیر بجنبد حتما فرد دیگری آپارتمان را اجاره خواهد کرد.

مرد کلاهبردار ادامه داد: چند ساعت بعد با این زن برای تنظیم قولنامه قرار گذاشتیم و همزمان از یکی از دوستانم خواستم که با حضور در بنگاه من، نقش صاحبخانه را بازی کند. به این ترتیب وقتی زن جوان به مغازه آمد و باورش شد که دوستم مالک آپارتمان است، 20 میلیون تومان پول نقد را تحویل او داد و بعد از گرفتن قولنامه بنگاه را ترک کرد.

البته قبل از رفتنش به بهانه اینکه آپارتمان نیاز به نقاشی دارد از وی خواستیم چند روزی برای اسباب کشی دست نگه دارد ولی این زن یک روز بعد برای دیدن دوباره آپارتمان به آنجا رفته و متوجه شده بود که صاحب آپارتمان فرد دیگری است نه دوست من.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: از آنجایی که احتمال می‌رود بنگاه‌دار قلابی با این شگرد از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده باشد، از شاکیان احتمالی تقاضا می‌شود برای شناسایی متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان زنجان شمالی یا شعبه 9 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران مراجعه کنند.

کد خبر 99111

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز