گروه بورس: معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: از ابتدای برنامه پنجم سازوکار قیمت تضمینی در بورس، جایگزین خرید تضمینی کالاهای کشاورزی خواهد شد.

جعفر خلقانی در همایش نقش بورس کالا در اصلاح ساختار اقتصادی در بخش کشاورزی گفت: ایجاد کارگروه مشترک بورس برای تقویت جایگاه کشاورزی در بورس کالا و پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در برنامه پنجم توسعه، در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش کشاورزی پیشنهادهای سازنده‌ای مانند قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی و انجام آن در بورس کالا در وزارت کشاورزی در حال پیگیری است. خلقانی گفت: بازار سرمایه و مالی کشور مانند بیشتر کشورهای دنیا در حال رشد و توسعه است و باید همه کمک کنیم این رشد سریع و آسان و کم هزینه شود.

وی افزود: بازارها باید بتوانند به‌طور خودکار بازار کشاورزی را تضمین و متعادل و از شک ناگهانی جلوگیری کنند و حق را ناحق نکنند و مانع فسادزدایی شوند.

خلقانی گفت: بازار سرمایه باید پلی برای اتصال به بازار جهانی باشد و با توجه به جهانی‌سازی‌؛ باید استادان و پژوهشگران و صاحب‌نظران کشاورزی و خبرگان کشاورزی با اندیشمندان بازار سرمایه در همه سطوح هم اندیشی کنند وتقویت بورس کالای کشاورزی با روش‌های نوین و مدیریت کارآمد اقتصاد غیردولتی در دستور کار قرار گیرد و تقویت ارکان بازارهای رقابتی و انجام پژوهش‌ها و مطالعات هم مد نظر باشد.

معاون وزیرجهاد کشاورزی تاکید کرد: تقویت بورس کالا و ارتباط با بورس‌های جهان و ایجاد امکان دادوستد همه کالاهای کشاورزی اهمیت دارد. وی افزود: کشاورزی از فعالیت‌های بنیادی با فراز و فرودهایی است که منشأ تحولات در زندگی بشر بوده است. 

خلقانی گفت: تحلیل وضع موجود در بخش کشاورزی مستلزم شناخت بازار و فرایند کار است که 3رکن نهاد معاملاتی، ابزار معاملاتی و بازار معاملاتی و تعامل بین آنهاست.

کد خبر 99119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز