همشهری آنلاین: سومین همایش فرزندان آفتاب برای معرفی برترین‌های اخلاق ورزش کشور برگزار شد.

سومین همایش فرزندان آفتاب در ورزش کشور در سال 88 روز جمعه (18 دی) در سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولین کشوری، لشکری، رسانه‌ها و هنرمندان برگزار شد.

 به گزارش ایپنا، این مراسم در راستای تجلیل از 43 نامزد برتر اخلاق در عرصه ورزش کشور و در 10 بخش ورزشکار مرد، ورزشکار زن، داوران برتر زن و مرد، مربیان مرد، مربیان زن، روسای فدراسیون‌ها، مدیران باشگاهی، مدیران کل استان‌ها، مدیران بانوان و ورزشکار جانباز و معلول برگزار شد که در پایان از هر بخش یک نفر به عنوان برترین‌های اخلاق در ورزش کشور معرفی شدند.

بعد از برگزاری شاهنامه و اجرای نقالی مرشد و پخش آیتم جهان پهلوان تختی به مناسبت سالگرد درگذشت وی، نامزدهای برتر اخلاق در کشور از سوی شخصیت‌های مهم استانها معرفی و تجلیل شدند که در مجموع  43 نفر، 10 نفر تندیس لوح پهلوانی گرفتند، ضمن این که در سومین دوره همایش کسی نتوانست برای 3 سال متوالی تندیس پهلوانی را به دست بیاورد.

همچنین در بین نفرات اولی که تندیس طلایی را به دست آوردند "علی دوستی مهر" مربی نوجوانان، تندیس طلایی مربی اخلاق را دریافت کرد و در بخش بانوان نیز تندیس طلایی مربیگری بانوان به " سیما لیموچی"، سرمربی بانوان تنیس روی میز اهدا شد، ضمن این که تندیس پهلوانی و طلایی بهترین اخلاق  روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور به"احمد دنیا مالی" رئیس فدراسیون قایقرانی و دیپلم افتخار به "مهدی علی نژاد" رئیس فدراسیون ووشو اهدا شد.

گفتنی است؛ در بین مدیران باشگاهی "علیرضا سهرابیان" مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد بالاتر از محمد رضا ساکت، جعفر جعفری و کاظم یزدانی قرار گرفت.

در بخش بانوان نیز "مهین فرهادی زاد" به عنوان بانوی اول قایقرانی انتخاب شد و بعد از برگزاری این آیتم با برقراری تماس تلفنی با استوره فوتبال ایران، ناصر حجازی که اکنون در بستر بیماری بسر می‌برد، مورد تشویش حاضران در جلسه قرار گرفت.

"ناصر حجازی" در این تماس تلفنی ضمن تشکر از تشویق حضار گفت: "تشکر صمیمانه دارم از پیشکسوتان ورزش کشور و من به دلیل ناتوانی جسمی نتوانستم در این مراسم حاضر شوم اما با تمام قوا و با چنگ و دندان با این بیماری مبارزه می کنم، دوست داشتم که در کنار حضار و پیشکسوتان ورزش کشور باشم که بیماری مجالم نداد و امیدوارم روزی بتوانم دوباره در عرصه ورزش حاضر شوم."

 "آتیلا حجازی" که به نیابت از پدر بیمار در مراسم حاضر شده بود با بغض و چشمان اشک آلود روی سن رفت و با تشویق بی‌نظیر حضار در جلسه تندیس طلایی را تحویل گرفت.

"ابراهیم امامی" داور کشتی ایران و "نرگس خزایی" در رشته تنیس روی میز و در بخش جانباز و معلول تندیس طلایی را از "محسن رضایی"، "لاله اسکندری" و "سوخته سرایی" دریافت کرد.

تندیس طلایی و جایزه 10 میلیون ریالی از سوی "آب معدنی دماوند" هم به "کریم باقری" فوتبالیست نامدار ایران اهدا شد، ضمن این که "سارا خوش جمال فکری" که سهمیه المپیک تکواندو را برای اولین بار در بخش بانوان کسب کرده بود نیز در لیست برترین‌های اخلاق ورزش در کشور در کنار کریم باقری ایستاد و تندیس طلایی و پهلوانی به این 2 ورزشکار اهدا شد.

کریم باقری (راست) و سارا خوش جمال فکری

 همچنین تمامی ورزشکاران با امضای تابلوی یادبود فرزندان آفتاب نام و امضای خود را برای همیشه به ثبت رساندند.

کد خبر 99151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز