دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

حمید هیدارن: در صدر جدول رقابت‌های این فصل لیگ هندبال، نام تیم فولاد مبارکه سپاهان به چشم می‌خورد؛ نکته جالب اینجاست که اصلی‌ترین رقیب سپاهانی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی، ذوب‌آهن دیگر نماینده اصفهان است

هر دو تیم 4 بازی ابتدای فصل را با پیروزی پشت‌سر گذاشته‌اند و فقط در تفاضل گل با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع باید گفت مرکز هندبال کشور در حال حاضر دیار زاینده‌رود است. به همین خاطر مطلب اول صفحه امروز را به مصاحبه با «فرامرز می‌آبادی» رئیس هیات هندبال اصفهان اختصاص دادیم که همزمان سرپرست تیم ملی هندبال بزرگسالان و نیز یکی از نامزدهای مجمع انتخابات فدراسیون برای تعیین رئیس بعدی است.

  • طی چند سال اخیر معادلات هندبال ایران در استان‌های اصفهان و کرمان حل و فصل شده است. واقعا علت این امر چیست؟

سرمایه‌گذاری باشگاه‌ها در این رشته و توجهی که هیات‌های استانی به هندبال دارند، عامل اصلی رشد هندبال در اصفهان و کرمان است. البته شاهین‌پارس جنوبی هم دو سال در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد اما متاسفانه مسئولان باشگاه تصمیم به انحلال تیم هندبال خود گرفتند و نهایتا یک قطب اصلی از این رشته حذف شد.

 در اصفهان هم اتفاق مشابهی در حال رخ دادن بود اما طی جلساتی که با آقایان رجایی و پورسینا، مدیران بلندپایه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان داشتیم، آنها را متقاعد به ادامه تیمداری کردیم.

 انحلال تیم هندبال شاهین‌پارس جنوبی به تعبیری جا را برای یکه‌تازی سایر مدعیان کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های باشگاهی باز کرد. اتفاقی که به نظر می‌رسد حداقل اصفهانی‌ها از آن ناراحت نباشند!

من شخصا از این قضیه بسیار ناراحت شدم. دید ما به یک رشته ورزشی نباید محدود به شهر خودمان باشد. رشد هندبال و استقبال عمومی از آن در گرو پیشرفت این رشته بوده و سرمایه‌گذاری موسسات مختلف یکی از ملزومات اصلی رشد ورزش در هر کشوری است.

ضمن اینکه من معتقدم هرچه تعداد مدعیان و قطب‌های یک رشته ورزشی بیشتر باشد، نگاه‌های رسانه‌ای به‌صورت پررنگ‌تری معطوف به آن حوزه شده و این یعنی یک موفقیت برای تمامی اهالی ورزش.

  •  هندبال در استان اصفهان چه راهی را طی کرد تا به جایگاه کنونی رسید؟

پیشرفت این رشته در اصفهان مدیون دو عامل اساسی بود؛ یکی آنکه ما کل آدم‌های دلسوز و متخصص هندبال را به‌کار گرفتیم و از تمام نقطه‌نظرات استفاده کردیم به‌طوری‌که امروز هیچ‌گونه اختلافی بین اعضای خانواده هندبال در استان به چشم نمی‌خورد.

مسئله بعد ارتباطی است که هیات هندبال اصفهان با اداره‌ آموزش و پرورش استان برقرار کرده است؛ در واقع هندبال به‌عنوان یک رشته کلاسیک در مدارس اصفهان تعلیم داده شده و وقتی دانش‌آموزان به سنین نوجوانی می‌رسند، راه حضور آنها در تیم‌های باشگاهی فراهم می‌شود.

به‌همین دلیل است که از 16 ملی‌پوش تیم جوانان ایران که به مسابقات مصر اعزام شدند، 12 نفر را اصفهانی‌ها تشکیل می‌دادند و امروز از جمع 22 نفری که در اردوی تیم ملی بزرگسالان حضور دارند، 16 الی 17 نفر را بازیکنان اصفهانی تشکیل می‌دهند. 

  •  شما سرپرست تیم ملی بزرگسالان هم هستید. در حال حاضر چه تدارکی برای حضور هرچه بهتر این تیم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دیده‌اید؟

اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که نیمه دوم بهمن ماه در لبنان برگزار می‌شود، هم‌اکنون در تهران برپا بوده و از آنجایی که 3 تیم اول تا سوم این مسابقات جواز حضور در پیکارهای جهانی سوئد در سال 2011 میلادی را کسب می‌کنند، قصد داریم با تمام قوا و آمادگی کامل به رقابت‌های جام ملت‌ها اعزام شویم.

ما در مسابقات 2 دوره پیش که به میزبانی شهرهای بانکوک و اصفهان برگزار شد تنها با اختلاف یک گل نتیجه دیدارهای رده‌بندی را به قطر و عربستان واگذار کردیم و با کسب عنوان چهارمی از رسیدن به پیکارهای جهانی بازماندیم.اما این بار می‌خواهیم بدشانسی‌های گذشته را جبران کنیم و راهی مسابقات جهانی سوئد شویم.

 به همین مناسبت روز جمعه هجدهم دی‌ماه راهی ترکیه و از آنجا گرجستان خواهیم شد تا در اردویی 10 روزه 6 دیدار آماده‌سازی مقابل تیم‌های ملی و قهرمانان باشگاهی این کشور داشته باشیم.

  •  رقیبان اصلی تیم ملی برای گرفتن جواز حضور در رقابت‌های جهانی چه کشورهایی هستند؟

غیر از کره جنوبی که در سطح تیم‌های اروپایی بازی می‌کند، تیم‌های قطر، کویت و عربستان رقیبان جدی ما محسوب می‌شوند که البته اختلاف خیلی زیادی بین بازی آنها و تیم ملی ایران به چشم نمی‌خورد. البته بحرین و حتی لبنان که اخیرا سرمایه‌گذاری‌هایی در هندبال داشته‌اند را نیز نباید دست‌کم گرفت.

  •  شما نامزد شرکت در انتخابات فدراسیون هندبال هم هستید. با وجود آقای رحیمی در راس فدراسیون که حدود 17 سال عهده‌دار این سمت بوده و اتفاقا اصفهانی هم هستند، شانسی برای خود قائل هستید؟

در آستانه بازی‌های تیم ملی فعلا از این موضوع حرفی به میان نیاید، بهتر است. فعلا تیم ملی بر همه چیز ارجح است.

همشهری استانها

کد خبر 99243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز