سیادت موسوی در حاشیه بازدید مدیران حوزه حملونقل و ترافیک شهرداری تهران از خط 7 مترو و مراحل راهاندازی بزرگترین دستگاه تونلکن اتوماتیک با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر، مراحل مونتاژ و راهاندازی این دستگاه در حال اجراست و در دهه فجر بهره برداری آزمایشی از بزرگترین دستگاه تونل کن اتوماتیک صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: با بهکارگیری دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) قادر به حفر روزانه 15 متر از تونل مترو در خط 7 خواهیم بود در حالی که هماینک با روشهای معمول در هر جبهه کاری حدود یک متر در روز حفاری صورت میگیرد.
مجری خط 7 متروی تهران با تاکید براینکه بهکارگیری دستگاه حفار اتوماتیک علاوه بر افزایش سرعت ساخت و توسعه مترو دارای مزایای بسیار زیادی است، گفت: ایمنی بالا در حفر تونلها یکی از ویژگیهای بارز بهکارگیری این دستگاههاست؛ زیرا دستگاه حفار اتوماتیک براساس تعادل فشار زمین حرکت میکند و به همین دلیل حتی در خاکهای سست هم حفر تونل با ایمنی بالا صورت میگیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه خط 7 یکی از خطوط مهم مترو در تهران است که از شمال غرب تهران آغاز میشود و تا جنوب شرق ادامه مییابد، عنوان کرد: در صورت تامین بموقع منابع، فاز نخست این خط در سال 91 به بهرهبرداری خواهد رسید.
سیادت موسوی خاطرنشان کرد: خط 7 متروی تهران از منطقه سعادت آباد در شمال غربی شهر آغاز میشود و با عبور از میدان صنعت، برج میلاد، بزرگراه چمران، میدان توحید، بزرگراه نواب، خیابان هلال احمر، خیابان مولوی تا بزرگراه شهید محلاتی و ورزشگاه تختی ادامه مییابد. وی افزود: خط 7 متروی تهران 27 کیلومتر است و 25 ایستگاه خواهد داشت و روزانه از طریق این خط حداقل 670 هزار نفر مسافر جابهجا خواهند شد.
مجری خط 7 متروی تهران با بیان اینکه این خط با اکثر خطوط مترو مانند خطوط یک، 3، 4 و 6 ایستگاههای تقاطعی خواهد داشت، گفت: در فاز نخست اجرای این پروژه، چند ایستگاه حد فاصل بزرگراه نواب تا پارک گفتگو در دست ساخت قرار میگیرند که براساس برنامهریزیها در صورت تامین بموقع اعتبارات تا سال91 فاز نخست به بهرهبرداری میرسد.