همشهری آنلاین: محققان برای اولین بار یک ایمپلنت کاربردی تولید کرده‌اند که با قرار گرفتن آن به دور ستون فقرات، افراد فلج قادر به راه رفتن خواهند بود.

 

 

به گزارش فارس، محققان برای اولین بار یک ایمپلنت کاربردی توسعه داده‌اند که با آن افراد فلج قادر به راه رفتن هستند؛ این ایمپلنت به دلیل انعطاف‌پذیر بودن به راحتی دور ستون فقرات قرار می‌گیرد؛ ارائه این نوآوری فوق‌العاده در حال حاضر فقط روی موش اثبات شده است.

پزشکان سال‌هاست می‌خواهند توسط یک ایمپلنت باعث تحریک نخاع شده و به افراد فلج کمک کنند تا بتوانند راه بروند اما تا امروز این امر غیرممکن بود و تمام وسایلی که ساخته می‌شد سفت، سخت و بزرگ بودند و باعث آسیب و ایجاد التهاب در بافت عصبی بیماران می‌شد.

دانشمندان موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان با ساخت این ایمپلنت، راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرده‌اند؛ این ایمپلنت با نام e-Dura از یک الکترون انعطاف‌پذیر (دانه پلاتین و سیلیکون) ساخته شده است؛ مدارهای چاپ شده از میکروکانال‌هایی است که پیام‌های الکتریکی و شیمیایی ارائه می‌دهد و هیچ‌گونه اصطکاکی در ستون فقرات ایجاد نمی‌کند.

پس از نصب این دستگاه روی ستون فقرات موش‌های آزمایشگاهی فلج و مدت 2 ماه استفاده از این دستگاه، موش‌ها هیچ درد و ناراحتی نداشتند و توانستند راه بروند.

به گفته محققان قبل از اینکه این دستگاه برای انسان استفاده شود باید کارهای زیادی بر روی آن انجام شود و سپس در بیمارستان‌ها در دسترس قرار گیرد.

با این حال محققان بر این باورند که این فناوری بدون ایجاد هیچگونه زخمی بر روی ستون فقرات می‌تواند به خوبی استفاده شود؛ این ایمپلنت می‌تواند برای درمان صرع نیز مورد استفاده قرار گیرد و برای بیماری پارکینسون و درمان بسیاری از بیماران استفاده شود.

به گفته محققان این فقط یک دارو نیست بلکه می‌تواند بدون عوارض جانبی بر روی اعضای بدن و ستون فقرات، مقدار زیادی به اکثر بیماران کمک کند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲