همشهری‌آنلاین: با آغاز سال جدید و نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به همت جهادگران و گروه‌های جهادی سرتاسر کشور اقدام به بازسازی و محرومیت زدایی مناطق محروم و جنگ زده استان خوزستان کرده است.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) همزمان با آغاز سال جدید و نامگذاری آن به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری جهادگران فعال با این قرارگاه جهادی از تاریخ 15 اسفند 94 در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان، هويزه و حميديه با هدف خدمت رسانی و محرومیت زدایی حضور یافته‌اند.

بر اساس این گزارش فعالیت‌هایی که توسط جهادگران در مناطق محروم شهرستان‌های استان خوزستان ارائه می‌شود شامل فعالیت‌های عمرانی و بازسازی، بهداشت و درمان، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی است.

خدمات جهادی قرارگاه امام رضا (ع) در تمامی حوزه‌ها با توجه به شناسایی‌های از قبل صورت گرفته شده و همچنین تایید شورا و دهیاری روستاها الویت بندی و عملیاتی می‌شوند.

  • خدمات عمرانی در 105 روستا

همچنین قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در حوزه عمرانی و بازسازی 105 روستا از توابع شهرستان‌های استان خوزستان را شناسایی و اقداماتی همچون ترميم و بهسازي خانه ايتام، ساخت و ساز مساجد و حسينيه، احداث كانال و آب رساني به روستاهاي محروم را در دستور کار خود قرار داده است.

  • کارآموزی تا اشتغال زایی ماموریت کارگروه فرهنگی

کار گروه فرهنگی قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در اردوی جهادی سال جدید با تمرکز بر آموزش،دوره هاي آموزشي و تقويتي دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، برگزاري كلاس‌هاي تربیتی كودك و نوجوان برای خانواده‌ها و دوره‌های آموزشی قرآن و احکام برای تمامی سنین را برگزار نموده است.

در این حوزه نیز با کارآموزی به جوانان دختر و پسر در تولید صنایع دستی و فراهم آوری بازار کار برای آنان، بدون نیاز به سرمایه اولیه زمینه اشتغال زایی را فراهم آورده است.

کارگروه فرهنگی در اقدامی دیگر با سرکشی و شناسایی خانواده‌های بی سرپرست و ایتام و پخش ارزاق بین این نیازمندان وظایف خود را کامل گردانیده است.

  • بسته سلامت هدیه نوروزی پزشکان جهادی

کارگروه پزشکی که همزمان با گروه عمرانی و فرهنگی در مناطق محروم استان خوزستان فعالیت خود را آغاز کرده، در بخش‌های پزشکی عمومی، دندان پزشکی،مامایی، داروسازی و دامپزشکی به عموم اهالی مناطق شناسایی شده خدمات بهداشتی و درمانی را به دو روش سیار و ستادی ارائه کرده است.

  • هبه، هدیه شهروندان تهران برای محرومین خوزستان

با توجه به وجود ظرفيت طرح هبه در شهر تهران، قرارگاه جهادي امام رضا (ع) توانست در مدت زمان یکسال لوازم خانگی اهدایی مردم تهران را جمع‌آوری و كالاهاي مورد نظر را از اهداكنندگان به دست نيازمندان برساند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵