پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با هدف ارائه کالاهای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حجاب برگزار شده است.

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی به علائق و سلایق سنین مختلف توجه شده است و جشنواره فقط ویژه کودکان و نوجوانان نیست. در این جشنواره اسباب بازی و وسایل سرگرمی برای کودکان، نوجوانان و حتی جوانان و بزرگسالان عرضه شده است.

به گفته «محسن رجبی» مدیر نمایشگاه پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی، 160 تولید کننده در نمایشگاه شرکت کرده اند و بیش از 2 هزار محصول عرضه شده است: «تولیدکنندگان اسباب بازی نیاز به حمایت دارند و اگر این کار از سوی دولتمردان انجام شود اتفاقات خوبی در حوزه صنعت اسباب بازی کشور رخ می دهد.» او با بیان اینکه اسباب بازی و سرگرمی فقط مختص کودکان نیست و بزرگترها به ویژه سالمندان باید در ان سهمی داشته باشند، گفت: «اسباب بازی در دنیا برای تمام گروه های سنی تولید می شود و چند سالی است که در کشورمان تولیدکنندگان اسباب بازی وارد این عرصه شده اند و امروز شاهد اسباب بازی های متنوع برای بزرگسالان هستیم.»

رجبی به تاثیر بازی در سالمندان هم اشاره و عنوان کرد: «سالمندان گروه سنی حساس هستند و نیاز به توجه بیشتری دارند. آلزایمر و فراموشی کوتاه مدت دو بیماری است که این گروه با آن دست به گریبان هستند و اسباب بازی می تواند بهترین کمک کننده برای آنها باشد و اکنون تعداد معدودی از تولیدکنندگان اقدام به عرضه اسباب بازی ویژه سالمندان کرده اند که این موضوع یک اتفاق و رویداد خوب در کشور است.» 

این نمایشگاه تا 13 دی ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دایر است و علاقه مندان برای بازدید و خرید می توانند به بلوار کشاورزر، خیابان حجاب مراجعه کنند.

عکاس: فاطمه عسگری نیا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha