۱۰ واحد صنفی از شیرینی فروشی و آجیل فروشی شناخته شده تا نانوایی و فروشنده مواد لبنی در هفته اخیر توسط ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله اجتماعی در منطقه ۲ پلمب شد و 120 واحدصنفی اخطار گرفت.

همشهری آنلاین- مریم باقرپور: «قانون در توجه به سلامتی و بهداشت شهروندان یکی است، فرقی نمی کند برند و شناخته شده باشی یا مغازه ای کوچک در کوچه ای فرعی» این سیاست اعضای ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در منطقه ۲ است. اعضای این ستاد در هفته های اخیر علاوه بر رسیدگی به فعالیت‌های صنوف مختلف در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی، به تک تک واحدهای صنفی که با سلامت مردم در ارتباط هستند، مراجعه می کنند. این واحدهای صنفی شامل نانوایی ها، مراکز عرضه مواد گوشتی، پروتئینی و لبنی، فروشگاه‌های مواد غذایی و حتی میادین میوه و تره بار می‌شود و تاکنون بازدیدها در خیابان های ۱۸ متری مطهری، چهار راه خسرو، ستارخان، سعادت آباد، توحید و... انجام شده است و به گفته «رسول کشت پور» شهردار منطقه ۲،  این فعالیت‌ها در حمایت از حقوق شهروندان و  حفاظت از سلامت آنها و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در تمامی محدوده های منطقه ۲ ادامه خواهد داشت. اما ماجرای بازدیدها تنها به یک حضور سرزده ختم نمی شود بلکه اگر واحد صنفی موارد بهداشتی را رعایت نکرده باشد، در گام نخست اخطار می گیرد و در صورت مراجعه دوباره اعضای ستاد حکم پلمپ صادر می‌شود. تاجاییکه از ۴۳۰ بازرسی که تاکنون صورت گرفته، ۱۲۰ واحد صنفی  با حکم دادستانی و با حضور ماموران انتظامی و بهداشت اخطار گرفت و ۱۰ واحد صنفی در منطقه ۲ پلمب شد که می توان به شیرینی فروشی و آجیل فروشی برند و معروف در سعادت آباد تا نانوایی و فروشنده مواد لبنی در چهار راه خسرو و ستارخان اشاره کرد. «محمد باقر فرهند» ناظر و مسئول عملیات ستاد مقابله با کرونا منطقه ۲ در این باره می گوید:« پس از صدور اخطار به واحدهای صنفی و به ویژه غیر بهداشتی، در صورت بی توجهی با دستور دادستان و با حضور پرسنل مرکز بهداشت و نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات واحدها تعطیل می‌شوند تا برای آنها حکم قضایی صادر شود.»
فرهند درباره تعطیلی برخی از شیرینی فروشی و آجیل فروشی که در منطقه ۲ شناخته شده است هم می گوید:« قانون برای همه جا یکی است. متاسفانه در بازدیدها شاهد بودیم که در لبنیاتی مدفوع گاو وجود داشت. به این واحد صنفی که با سلامتی شهروندان بازی می‌کند در چنین شرایطی چطور اجازه فعالیت می دادیم؟ یا در شیرینی فروشی از مواد غیر بهداشتی  برای تولید شیرینی استفاده می‌شد. به همین دلیل اخطار گرفتند و پلمب شدند. »

  • نظارت بر نانوایی‌ها و میادین‌تره‌بار هم زیر نظر

نانوایی‌ها، میادین تره بار و قضابی ها  و فروشگاه های مواد غذایی هم در تیررس بازدید اعضای ستاد کرونا منطقه ۲ قرار دارند. در این باره فرهند می گوید:« به تمامی نانوایی ها تاکید شده تا از دستکش و ماسک استفاده کرده و از گرفتن پول نقد خودداری کنند. همچنین به اجرای فاصله اجتماعی اصرار داریم و در صورتی که نانوایی به این موارد بی توجهی کند، اخطار می دهیم. همچنین اگر در میادین میوه و تره بار، با وجود نظارت های سازمان میادین، فروشندگان مواد غذایی به ویژه در بخش عرضه مرغ، گوشت و مواد لبنی و... به اصول بهداشتی بی توجه باشند، در آن غرفه بسته شده و علاوه بر آن واحد متخلف به سازمان مرکزی میوه و تره بار معرفی می شود تا برخورد جدی صورت گیرد. »

  • رسیدگی به شکایت ها در کمتر از نیم ساعت

به گفته شهردار منطقه ۲ به عنوان رئیس ستاد کرونای تکه دوم پایتخت، با وجود اعمال  محدودیت تردد در بوستان ها و مراکز تفرجگاهی منطقه و ضدعفونی مستمر معابر، تجهیزات و مبلمان شهری، طرح فاصله گذاری اجتماعی به شدت در ستاد پیگیری اجرا و از فعالیت صنوف غیر ضروری و غیر بهداشتی جلوگیری می‌شود. البته به همکاری شهروندان هم نیاز داریم. کشت پور می‌گوید:« تیم بازرسی ستاد به شکل مداوم به مراکز مختلف مراجعه می‌کنند اما اگر موردی از چشم بازرسان دور بود و شهروندان شکایتی داشتند می توانند با ساماننه ۱۳۷ تماس بگیرند. با توجه به تاکیدهای صورت گرفته به مواردی که با سلامت مردم در ارتباط باشد در کمتر از نیم ساعت رسیدگی می شود. »

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha