تفاهمنامه سه‌جانبه توسعه گردشگری ورودی که یک‌سال از اعتبار آن گذشته، قرار است بار دیگر میان سازمان‌های توسعه تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری و جامعه تورگردانان کشور امضا شود.

توسعه گردشگری

 به گزارش ایسنا، این تفاهمنامه حدود سه سال پیش در زمانی که محمدشریف ملک‌زاده معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بود با سازمان‌های توسعه تجارت و جامعه تورگردانان و با هدف افزایش ورود گردشگر خارجی به کشور امضا شد. این تفاهمنامه سه سال اعتبار داشت و حالا نزدیک به یک سال است که اعتبار آن تمام‌شده است.

اکنون با بازگشت ملک‌زاده به‌عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، جامعه تورگردانان بار دیگر این تفاهمنامه که در چرخه کارشناسی سازمان میراث فرهنگی معطل مانده بود را مطرح کرده و خواستار تمدید امضای تفاهمنامه سه‌جانبه توسعه گردشگری ورودی شده است. آنطور که اعضای جامعه تورگردانان گفته‌اند، این تفاهمنامه برای بخش خصوصی مهم است، چون بندهایی مانند جایزه صادراتی تورهای ورودی و ایجاد صندوق تضمین صادرات گردشگری را دارد، موضوعی که به‌نوعی چتر حمایتی برای واردکنندگان گردشگر خارجی به کشور محسوب می‌شود. بخش خصوصی از ملک‌زاده خواسته است، تحقق بندهای تفاهمنامه را پیگیری کند.

 

کد خبر 197725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز