مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه طبق ماده ۹۶قانون تأمین اجتماعی باید منابع همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان توسط دولت تأمین شود، اظهار کرد: در سال‌جاری امکان همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان وجود ندارد.

سازمان تامین اجتماعی

سید تقی نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا با تقاضای سازمان تأمین اجتماعی به دولت، امکان درنظر گرفتن متمم بودجه برای همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: دولت هم‌اکنون 70هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و نمی‌شود این موضوع به‌صورت متمم در بودجه سال‌جاری لحاظ شود. وی با بیان اینکه باید از مجلس بخواهیم در بودجه سال 93همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان لحاظ شود، تأکید کرد:

سازمان تأمین اجتماعی نیز به اجرای این قانون بسیار علاقه‌مند است، اما باید توجه داشته باشیم که تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌ای است و باید منابع و مصارف آن متعادل باشد. نوربخش با اشاره به اینکه منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در یک مرحله و آن هم در سال 88به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد، گفت: بعد از سال 88دولت منابع همسان‌سازی را تأمین نکرد. پیش‌تر اعلام شده بود که کمیته ای برای همسان سازی در سال جاری تشکیل شده است اما گویا این کمیته به نتیجه‌ای نرسیده‌است.

کد خبر 233843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز