گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی برای مقابله با متهمان این پرونده با رئیس قوه‌ قضاییه رایزنی کرده ‌است.

تامین اجتماعی

علیرضا محجوب، در این‌باره گفت: آقای قاضی‌پور به‌عنوان نماینده هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی با رئیس دستگاه قضایی کشور دیدار داشته و بعد از ارائه برخی مدارک خواهان اقدامات پیشگیرانه این دستگاه نسبت به متهمان احتمالی این پرونده شده است.

‌رئیس هیأت تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی‌ افزود: تا اتمام فرایند تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی از دستگاه قضایی به‌منظور جلوگیری از اقدامات برخی متهمان این پرونده درخواست اقدامات پیشگیرانه کرده‌ایم. به هر حال امکان دارد قبل از اتمام گزارش‌ها و ارائه آن به دستگاه قضا برخی متهمان احتمالی تدابیری بیندیشند که باید جلوی هرگونه اقدام نا به جای آنها گرفته شود.

به گفته‌ محجوب، کلیات گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی آماده شده که در جلسه‌چهارشنبه کمیسیون اجتماعی مطرح می‌شود و بعد از کامل شدن و بررسی‌های لازم، به‌صورت علنی در صحن قرائت شده و مصاحبه‌های لازم در این رابطه صورت می‌گیرد.
محجوب در رابطه با روند بررسی‌ها توضیح داد: مدارک و موارد مختلف روزبه‌روز اضافه شده و تمام مدارک مورد بررسی قرار گرفته است. رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی گفت:

پیش از این پیغام خود را به‌صورت عمومی به سمع و بصر کسانی که وجهی به ناحق از سازمان تأمین اجتماعی خارج کرده‌اند رسانده‌ایم که هر چه زودتر مبالغ را بازگردانند، قبل از اینکه موضوع وارد محکمه شود. تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی به 3بخش جداگانه تقسیم شده که مسئولیت بخش سازمان تأمین اجتماعی بر عهده علیرضا محجوب، مسئولیت شستا و دستگاه‌های مرتبط با آن بر عهده حسین دهدشتی و مسئولیت بررسی بخش درمان بر عهده قاضی‌زاده است. هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی متشکل از 15نفر از نمایندگان مجلس است که 10نفر آنها اعضای کمیسیون اجتماعی و 5نفر نیز از میان افراد مطرح کننده تحقیق و تفحص هستند.

این دومین تحقیق و تفحصی است که از این سازمان انجام شده، بار نخست که از سال 87کلید خورد با نزدیک شدن به روزهای پایانی مجلس هشتم و گم‌شدن گزارش‌های جمع‌آوری شده ناتمام ماند و گزارش آن هرگز در صحن علنی مجلس قرائت نشد. در طول انجام تحقیق و تفحص اول درباره اختلاس‌هایی که در سازمان تأمین اجتماعی و شستا صورت گرفته خبرهای زیادی منتشر شد. از جمله مهم‌ترین این اخبار اعلام اختلاس بیش از هزار میلیارد تومانی از سوی سلیمان جعفرزاده (یکی از اعضای هیأت تحقیق و تفحص نخست) در این مجموعه بود. این خبر به سرعت با واکنش‌های منفی روبه‌رو شد. ابتدا شستا این خبر را کذب محض خواند و اعلام کرد که در این خصوص به مراجع قضایی شکایت خواهد کرد(البته این شکایت انجام نشد)، ‌پس از شستا نوبت به هادی مقدسی رسید که در آن زمان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بود تا او هم در واکنش به گفته‌های جعفرزاده این اخبار را نادرست خوانده و اعلام کند که انتشار خبرهایی از این دست باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.

در تیر 91علی یوسف‌پور، نایب‌رئیس هیأت مدیره‌ شستا هم بعد از مقدسی نسبت به این خبر واکنش نشان داده و آن را غیرواقعی خوانده و گفت: هیچ گزارشی از تخلفات شستا در مجلس هشتم ارائه نشد به همین دلیل تحقیق و تفحص از شستا منتفی شده است. او گفت که در مجلس هشتم، کارشناسان تیم تحقیق و تفحص چند‌ماه در شرکت شستا مستقر بودند اما نتوانستند هیچ گزارش مستند مبنی بر بروز تخلف در شرکت شستا پیدا و ارائه کنند. اگر مستنداتی در این زمینه به‌دست آمده بود حتما از سوی تیم تحقیق و تفحص ارائه می‌شد. جعفرزاده بار دیگر در اواخر تیرماه امسال از گم شدن اسناد مربوط به تحقیق و تفحص خبر داد و گفت این اسناد که در اتاقی در مجلس شورای اسلامی نگهداری می‌شدند گم شده‌اند و هیچ اثری از آنها نیست.

10مهرماه علیرضا محجوب رئیس هیأت تحقیق و تفحص دوم از تأمین اجتماعی اعلام کردکه روز 8مهر با همکاری کارگران سازمان تأمین اجتماعی ۲۰ هزار سند مفقوده در زیرزمین این سازمان پیدا شد. او که به همراه اعضای هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، اعلام کرد: با برگزاری نشست رسانه‌ای قبلی، کسانی که اسناد مجلس را پنهان کرده بودند جرأت جابه‌جایی و از بین بردن آن را پیدا نکردند و سرانجام روز دوشنبه با همکاری حراست و کارگران داخل سازمان، اسناد در یکی از زیرزمین‌های سازمان پیدا شد. حساسیت‌ها‌ روی موضوع تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی همچنان رو به‌افزایش است اما این بار هیأت بررسی ترجیح داده تا پایان انجام کار هیچ خبری درخصوص جزئیات این ماجرا منتشر نشود.

کد خبر 236051
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز