مدیر سامانه کارت هوشمند سوخت در مورد سهمیه هایی که برای گروه های خاص از جمله جانبازان و خبرنگاران و بیماران خاص اختصاص داده شده است گفت: سهمیه بنزین موارد خاص از یک میلیون لیتر در روز به 2/1 میلیون لیتر افزایش یافته که از طریق 700 پمپ بنزین در سراسر کشور توزیع می‌شود.

سید ناصر سجادی مدیر سامانه کارت هوشمند سوخت در نشست بررسی عملکرد سهمیه‌بندی بنزین و سامانه کارت هوشمند سوخت در دفتر روزنامه همشهری با اعلام این خبر تاکید کرد: افراد واجد شرایط باید به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مراجعه و پس از تایید و دریافت مدارک لازم سهمیه آنان از طریق 700 پمپ بنزین در سراسر کشور که به این امر اختصاص یافته توزیع می‌شود.

صدور کارت المثنی سوخت تا یک هفته دیگر عادی می شود

سجادی همچنین گفت: تا یک هفته دیگر روند صدور کارت المثنی عادی می‌شود و وعده تحویل 15 روزه کارت سوخت به متقاضیان عملی می شود.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون در حال توزیع و تحویل کارت های المثنی‌ای هستیم که به دلیل مشکلات موجود با تاخیر در حال توزیع است.

وی تاکید کرد: مشکلات ناخواسته ای در مسیر صدور کارت المثنی پیش آمد که ما به آن واقف هستیم و متأسفانه به دلیل کمبود کارت رخ داد و دلیل آن ضرورت تامین کارت سوخت خودروهای آژانس‌ها بود که باید 500 هزار کارت جدید برای آن‌ها صادر می شد و این موجب کمبود کارت شد و تاخیر و مشکل فراوانی برای مردم به‌وجود آمد.

وی گفت: با رفع مشکلات و طی این مراحل از هفته آینده مسئله صدور کارت المثنی عادی خواهد شد.

وی در مورد از رده خارج کردن

کارت‌های مفقود شده نیز تاکید کرد: این امر در حال حاضر در مدت کمتر از 24 ساعت انجام می شود و امید واریم که با عملیاتی شدن مسئله رمزدار کردن کارت‌ها که اختیاری و با وارد کردن تنها 4 رقم انجام می شود به دارنده کارت امکان جلوگیری از سوء استفاده از سهمیه‌ها را می‌‌‌‌دهد.

سجادی در عین حال گفت: سهمیه این گروه‌ها به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تحویل می‌شود و با توجه به درخواست سهمیه بیشتر این میزان که یک میلیون لیتر در روز بود به 2/1 میلیون لیتر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه نظام نرم افزاری این شبکه، قابلیت محاسبه پله‌ای و تصاعدی بهای بنزین را نیز دارد، افزود: هدف بعدی که تا پایان سال دنبال آن هستیم، پرداخت الکترونیکی بهای بنزین است که در این مرحله به جای پرداخت فیزیکی پول، از کارت برای پرداخت استفاده می‌شود.

کد خبر 37839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز