چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

رؤسای دو قوه مجریه و مقننه در گفت‌وگوهای جداگانه با خبرنگاران از آینده سهمیه‌بندی و عرضه بنزین با نرخ آزاد سخن گفتند.

حذف سهمیه‌بندی تا پایان 87

رئیس‌جمهوری ضمن تأیید مشکلات موجود درخصوص تأمین بنزین مردم، تأکید کرد: دولت در برنامه‌ریزی درازمدت خود تمام تلاشش را می‌کند تا پایان سال آینده جایگاه‌های سوخت گاز را در کشور آنقدر توسعه دهد که بتوان سهمیه‌بندی را پایان داد.

محمود احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تأکید بر این نکته که دولت به‌دنبال برداشتن سهمیه بندی بنزین است، اظهار داشت: امیدواریم با گسترش خدمات گازی و مواردی دیگر بتوانیم مصرف را از طرق دیگر کنترل کنیم و در نهایت سهمیه‌بندی بنزین را برداریم.

عرضه بنزین آزاد

رئیس مجلس درباره عرضه بنزین آزاد گفت: تعدادی از نمایندگان ملت طبق آیین‌نامه داخلی، خواستار پیش افتادن نوبت رسیدگی به استفساریه‌ای شده‌اند که پیش‌تر با فوریت در مجلس تصویب شده و اگر مجلسیان به این استفساریه پاسخ مثبت دهند، دولت موظف به عرضه بنزین به قیمت آزاد- که خود تعیین می‌کند- خواهد شد.

رئیس مجلس شورای افزود: دولت معتقد است عرضه بنزین به قیمت آزاد تورم‌زاست که این نگرانی بیجا نیست و جای تعجب دارد که مطبوعات منتقد دولت که همواره از تورم گلایه می‌کنند، تورم‌زایی عرضه بنزین آزاد را نادیده می‌گیرند.

قیمت پیشنهادی مجلس؛ هر لیتر بنزین آزاد 250 تا 500 تومان

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: قیمت پیشنهادی مجلس برای هر لیتر بنزین آزاد بین 250 تا 500 تومان است. البته قیمت نهایی باید شامل قیمت بنزین و هزینه‌های جانبی آن مانند هزینه حمل باشد ولی تأکید می‌شود که لازم است نرخ بنزین شناور در نظر گرفته شود و ثابت نباشد.

به گزارش ایسنا، کمال دانشیار در حاشیه مراسم دیدار و مذاکره نماینده رئیس‌جمهوری سریلانکا با مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم دولت را قانع کنیم که توزیع بنزین آزاد به نفع ملت و ضرر آن کمتر از توزیع نشدن بنزین آزاد است، افزود: دولت نگران تورم ناشی از توزیع بنزین آزاد است؛ در حالی که به اعتقاد ما تورم اثر خود را گذاشته است و در حال حاضر پس از سهمیه‌بندی، حدود یک میلیون شغل کشور دچار رکود شده است.

وی با بیان اینکه حداقل 200 نفر از 290 نماینده مجلس (حدود 69 درصد) موافق توزیع بنزین آزاد هستند، تصریح کرد: ولی موقع رأی‌گیری مصلحت‌هایی در نظر گرفته می‌شود که ممکن است نتیجه متفاوت شود.

وزیر نفت از مجلس مهلت خواست

وزیر نفت از مجلس برای حل مشکلات موجود در سهمیه بندی بنزین و افزایش تعداد جایگاه‌های گاز طبیعی تا پایان سال مهلت خواست.

به گزارش مهر، غلامحسین نوذری در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال تصویب ارائه بنزین آزاد در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ما به مجلس این است که به وزارت نفت تا پایان سال برای رفع مشکلات موجود در سهمیه بندی بنزین مهلت دهد.

غلامحسین نوذری افزود: تا چند هفته آینده، تسهیلات جدیدی برای رفع این مشکلات ایجاد می‌شود که مهم‌ترین آنها احداث جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی است.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 500 جایگاه عرضه گاز به تعداد جایگاه‌های موجود افزوده شود.

کد خبر 37838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز