نیروی دریایی آلمان آزمایشات موفقیت‌آمیز دریایی سلاح لیزری ۱۰۰ کیلوواتی را به پایان رساند که گام دیگری در توسعه تسلیحات لیزری ناتو محسوب می‌شود.

ناوچه ساکسونی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، تسلیحات لیزری در سرتاسر ناتو توسعه می‌یابد؛ نیروی دریایی آلمان آزمایشی یک ساله را در شرایط واقعی دریا برای سلاح لیزری ۲۰ کیلوواتی MBDA Deutschland/Rheinmetall به پایان رسانده است. این سلاح لیزری روی ناوچه ۵۸۰۰ تنی (۶۳۹۳ تنی) ساچسن (زاکسن) نصب شد. توسعه این سلاح توسط دفتر فدرال تجهیزات بوندسوهر انجام شد. 

در ژوئن ۲۰۲۲، یک سیستم تسلیحات لیزری مدولار روی عرشه زاکسن نصب و در سیستم فرماندهی و کنترل کشتی جنگی ادغام شد. این سلاح از ۱۲ ماژول لیزر ۲ کیلوواتی به شکل بسته‌های سیم پیچ از فیبر دوپینگ (تقویت‌کننده)  با منشاء جامد تشکیل شده است که پرتوهای لیزری با کیفیت بالا تولید می‌کند. این سلاح از فناوری کوپلینگ طیفی برای تشکیل یک پرتو واحد و بسیار قدرتمندتر استفاده می‌کند. 

در طول سال گذشته، نیروی دریایی آلمان شش عملیات انجام داد که شامل استفاده از سیستم لیزری جدید علیه اهداف مختلف بود. برخی از این اهداف بسیار چابک بودند و ردیابی آن‌ها دشوار بود. طی آزمایش‌های مختلف، این سیستم با حسگرهایی برای شناسایی، ردیابی و شلیک روی اهداف بر اساس تعامل با سایر سیستم‌های زاکسن، کار می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

در مجموع، این سلاح لیزری پیش از نمایش برای مقامات آلمان و ناتو، بیش از صد بار به طور آزمایشی شلیک کرد. این سلاح لیزری جدید برای مقابله با پهپادها، ازدحام پهپادها، قایق‌های تندرو و موشک‌ها در برد بسیار کوتاه طراحی شده است. به‌روزرسانی‌های بعدی این سلاح می‌تواند موشک‌های مافوق صوت، راکت‌ها و گلوله‌های خمپاره یا توپخانه را هدف بگیرد. 

کد خبر 791514
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha