چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

گروه ورزشی: حسین رضازاده این روزها وزنه‌ای سنگین‌تر از رکورد خود در مسابقات جهانی را تحمل می‌کند؛ جایی که وی پس از سرپرستی وزنه‌برداری با اتهام دست داشتن در دوپینگ وزنه‌برداران سنگین وزن به خصوص سعید علی‌حسینی و رشید شریفی روبه‌رو است و باید از خود دفاع کند.

البته او منکر هرگونه دخالت در این امر است: «اتهاماتی که علی‌حسینی علیه‌ من مطرح کرده، در حد حرف بوده و به این صحبت‌ها عادت کرده‌ام و همه آنها را تکذیب می‌کنم، اما هدف من کمک به اوست و هر کاری که از دستم بر بیاید، دریغ نخواهم کرد.»

در این میان رضازاده، حالا باید جریمه 500 هزار دلاری فدراسیون جهانی را نیز بپردازد. او در این مورد می‌گوید که تاکنون از سوی فدراسیون جهانی نامه‌ای در خصوص پرداخت جریمه به دستمان نرسیده است اما تمام فدراسیون‌های وزنه‌برداری تابع قوانین فدراسیون جهانی هستند و هرچه آنها بگویند باید اجرا کرد. سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص حل مشکلات علی‌حسینی اظهار داشت: «هر کاری بتوانیم انجام خواهیم داد. باز نگه‌داشتن پرونده وی در فدراسیون جهانی، کار بزرگی بود که توانستیم انجام دهیم.»

شریفی اردو را ترک کرده‌بود

از سوی دیگر رضازاده و کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری نیز از سوی رشید شریفی متهم به دخالت در دوپینگ ورزشکاران شده‌اند که به نوعی تکمیل‌کننده سخنان سعید علی‌حسینی در مورد دخالت رضازاده است. در این میان اما بهمن زارع، مربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری در مورد ادعای شریفی می‌گوید: «رشید شریفی با حضور مسئولان آژانس بین‌المللی کمیته ضددوپینگ، حاضر نشد تست دهد و با ترک اردو محروم شد.

طبق رکوردهایی که وزنه‌بردار در اردو به ثبت می‌رساند و با توجه به سطح آمادگی، او را به فدراسیون جهانی اعلام می‌کنیم و آنها نیز طبق مستندات، فرد را در گروه B یا A قرار می‌دهند و ما نیز هیچ دخل و تصرفی در این زمینه نداریم.» وی ادامه داد: «قبل از شروع مسابقات وزنه‌برداری آسیا در فروردین‌ماه نماینده آژانس بین‌المللی ضددوپینگ (WADA) به اردوی تیم ملی آمد و از همه وزنه‌برداران حاضر در اردو آزمایش گرفت به جز رشید شریفی که تست نداد.»

وی افزود: «زمانی که شریفی تست نداد، این موضوع را با اعضای کادر فنی تیم ملی در میان گذاشت و ما نیز آن را بلافاصله به بهرام افشارزاده، رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری اطلاع دادیم. افشارزاده در این زمینه با شریفی صحبت کرد و وی نیز دو روز به اردو نیامد تا مسئولان بین‌المللی ضددوپینگ از ایران خارج شوند.» زارع یادآور شد: «پس از گذشت این موضوع با رایزنی‌هایی که افشارزاده انجام داد شریفی به مسابقات وزنه‌برداری آسیایی اعزام شد و اتفاقی که نباید می‌افتاد، رخ داد و متاسفانه تست دوپینگ وی مثبت اعلام شد.»

مربی‌ سابق تیم ملی وزنه‌برداری عنوان کرد: «طی 3 سال گذشته وادا بیش از 130 نمونه آزمایش از وزنه‌برداران تیم ملی گرفته است و جواب همه آنها منفی بوده به جز چند ورزشکار که دوپینگ آنها مثبت اعلام شد، این اتفاق نیز به دلیل مکمل‌هایی بوده که تعدادی از وزنه‌برداران از بیرون خریداری و بدون هیچ هماهنگی مصرف کرده بودند و کادر فنی از این موضوع هیچ اطلاعی نداشت.» زارع در جواب شریفی که گفته بود کادر فنی تیم ملی به وی گفته است، بگوید مسکن مصرف کرده‌ تا کمکش کنند، یادآور شد: «زمانی که وادا از همه اردونشینان تست گرفت شریفی غیبت داشت و آزمایش نداد.

آیا عاقلانه است کادر فنی به وی بگوید تو بگو مسکن خورده‌ام و ما کمکت می‌کنیم؟ چرا تست وزنه‌برداران دیگران منفی بود اما آزمایش شریفی مثبت اعلام شد؟» وی افزود: «چرا شریفی واقعیت‌ها را نمی‌گوید؟ قبل از اعزام به مسابقات آسیایی مقابل وادا قرار نگرفت و آزمایش نداد و بعد در مصاحبه‌هایش به گونه‌ای دیگر صحبت می‌کند و کادر فنی را متهم می‌کند.»

زارع درباره اظهارات امید نائیج مبنی بر اینکه گفته می‌شود زمانی که دوپینگ وی مثبت اعلام شده در تیم ملی تمرین می‌کرده است، گفت: «آن زمان اردوی تیم ملی با نفرات اصلی در اردبیل برپا بود و افرادی که در تهران بودند، باید در ترکیب تیم خود قرار می‌گرفتند تا به مسابقات آسیایی اعزام شوند، اما آنها در ورزشگاه آزادی ماندند به بهانه اینکه تیم‌شان به تهران خواهد آمد و آن زمان همراه یکدیگر به رقابت‌های آسیایی اعزام شوند.»

مربی سابق وزنه‌برداری تیم ملی خاطرنشان کرد: «قبل از اعزام نائیج به پیکارهای وزنه‌برداری آسیایی از وی تست دوپینگ گرفته شد و جواب آن نیز منفی بود اما باید بررسی کرد بین فاصله آزمایش تا شروع رقابت‌ها چه اتفاقی برای وی رخ داده که جواب تست دوپینگ آن مثبت اعلام شده است.» وی عنوان کرد: «برای ما جای سئوال دارد که چرا وزنه‌برداران قبل از اعزام به هر مسابقه‌ای جواب تست دوپینگ‌شان منفی است اما در رقابت‌ها مثبت اعلام می‌شود.»

کد خبر 100902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز