انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در نزدیکی یک مدرسه دخترانه در شمال غربی پاکستان باعث کشته شدن حداقل 8 نفر شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که 3نفر از کشته‌شدگان این انفجار سربازان آمریکایی هستند که گفته می‌شود وظیفه آموزش بخشی از نیروهای نظامی منطقه را بر عهده داشته‌اند.

گفته می‌شود گروهی از خبرنگاران خارجی به همراه این نظامیان در حال عزیمت برای افتتاح این مدرسه در دیرسفلی واقع در استان سرحد بودند که این بمب کناره جاده‌ای بسیار قوی خودروی نظامی حامل آنها را هدف قرار داد.

3 دختر دانش‌آموز هم در میان کشته‌شدگان این حمله تروریستی قرار دارند. انفجار این بمب کناره جاده‌ای در نزدیکی این مدرسه همچنین باعث زخمی شدن 63 دختر دانش‌آموز شد. هر چند ساختمان این مدرسه هم در این انفجار تخریب شد اما مقام‌های امنیتی اعلام کرده‌اند که هدف این حمله تروریستی خودروی حامل افراد خارجی و نظامیان آمریکایی بوده است.

به‌دنبال این انفجار، سفارت آمریکا در اسلام آباد14بهمن کشته‌شدن 3نظامی این کشور را تأیید کرد. کشته‌شدن نظامیان آمریکایی یک پیروزی برای شبه‌نظامیان طالبان به حساب می‌آید و نشان می‌دهد اعضای این گروه همچنان نفوذ اطلاعاتی خود را حفظ کرده‌اند.

اسلام آباد و واشنگتن هیچگاه تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در پاکستان را به‌طور دقیق اعلام نکرده‌اند. افکار عمومی در پاکستان به‌شدت مخالف حضور نظامیان آمریکایی در این کشور است و به همین خاطر مقام‌های پاکستان همواره با علنی شدن این مسئله مخالفت کرده‌اند. واشنگتن پیش از این اعلام کرده بود نظامیان آمریکایی حاضر در پاکستان تنها وظیفه حفاظت از اتباع این کشور را بر عهده دارند.

مقام‌های پزشکی منطقه اعلام کرده‌اند در حال تحقیق برای اعلام هویت دقیق افراد خارجی کشته شده در این انفجار هستند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان با محکوم کردن این حمله دستور تحقیقات ویژه در این رابطه را صادر کرده است.

بسیاری از مخالفان دولت، آصف علی زرداری، رئیس‌جمهوری پاکستان را به فرمان پذیری چشم بسته از آمریکا متهم می‌کنند. این در حالی است که روز سه‌شنبه هم حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به وزیرستان شمالی باعث کشته شدن بیش از 29نفر شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که حداقل 8‌هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در حمله شرکت داشتند که بیش از 20راکت به این منطقه شلیک کردند.

گفته می‌شود این حمله بزرگ‌ترین عملیات هواپیماهای بدون سرنشین در این منطقه به حساب می‌آید. حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا تاکنون باعث کشته‌شدن صدها غیرنظامی پاکستان شده که خشم مردم این کشور را به‌دنبال داشته است.

آمریکا هیچگاه به‌طور رسمی مسئولیت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را نپذیرفته است اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که این عملیات توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) طراحی می‌شود و صورت می‌گیرد. پس از حمله به پایگاه سیا در شرق افغانستان که به کشته شدن 7مامور این سازمان انجامید، واشنگتن عملیات هواپیماهای بدون سرنشین خود را گسترش داده است.

کد خبر 100957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز