همشهری آنلاین: معاون وزارت امور اقتصاد ودارایی از برگزاری اجلاس بررسی اثرات بحران مالی جهانی واثرات آن بر کشورهای عضو اکو با حضور مقامات ارشد اکو در تهران خبر داد

به گزارش روابط عمومی  وزارت امور اقتصادی و دارایی به  نقل از سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی وفنی ایران ، بهروز علیشیری افزود: در دهمین اجلاس سران سازمان اکو در تهران و بر اساس پیشنهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران و مصوبه پایانی آن اجلاس مقرر شد، نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو اکو جهت بررسی اثرات بحران مالی جهانی بر کشورهای عضو بررسی و تبیین شود.

علیشیری افزود: بر پایه هماهنگی های صورت گرفته با وزارت امور خارجه، دبیرخانه سازمان اکو و کشورهای عضو، این اجلاس با حضور مقامات ارشد کشورهای عضو اکو روز چهارشنبه پنجم اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: این اجلاس با حضور سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و نمایندگان کشورهای ترکیه، پاکستان، آذربایجان، قرقیزستان، افغانستان، تاجیکستان ، ترکمنستان و همچنین نمایندگان ارشد صندوق اوپک برای توسعه بین المللی، بانک توسعه و تجارت اکو و بانک توسعه اسلامی برگزار خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه افزود: روسای بانک های مرکزی ترکیه و پاکستان، معاونین وزارتخانه های اقتصاد و دارایی عضو و همچنین روسا و مدیران ارشد اتاق های بازرگانی این کشورها در اجلاس حضور خواهند داشت.
 
علیشیری تصریح کرد: در این اجلاس قرار است کارگروه تخصصی تاثیرات بحران را بر سه حوزه مالی و پولی ،بازار سرمایه، بنگاه های اقتصادی و بخش خصوصی در کشورهای عضو را مورد بررسی قرار داده و به جستجوی ابزارهایی بپردازند تا سطح آسیب پذیری کشورهای عضو را در تحولات جاری و آتی بین المللی به حداقل برسانند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد ،در این اجلاس رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، رییس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن ایران و معاونین ذیربط وزارت اقتصاد به همراه همتایانشان در اکو و با حضور نمایندگان مجامع بین المللی مدعو، به طرح دیدگاههای خویش  در خصوص موضوع خواهند پرداخت.

علیشیری در پایان اظهار امیدواری کرد این اجلاس بتواند ضمن تشریح دقیق علت و تحولات بحران مالی بین المللی، راه حل های پایدار و ریشه ایی را برای گسترش مناسبات اقتصادی منطقه ای و ضربه گیری بحران بر کشورهای عضو به دست آورد.

کد خبر 102001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز