گروه حوادث: بیش از صد شاکی که قربانی سیاه بازی کلاهبرداران حرفه ای شده و به جای اسکناس های یک صد یوریی، اسکناسهای باطله شوروی سابق نصیبشان شده بود

پس از چاپ خبر دستگیری متهمان در روزنامه همشهری به دادسرای صادقیه رفتند و از متهمان اعلام شکایت کردند، وقتی شاکیان مقابل متهمان پرونده قرار گرفتند 30 نفر از آنان این سه کلاهبردار را به عنوان سارق پول ها و طلاجات خود معرفی کردند .
در جلسه روز گذشته که به دلیل ازدحام جمعیت در نمازخانه دادسرای صادقیه برگزار شد یکی از شاکیان پس از آنکه سه کلاهبردار سابقه دار را به عنوان سارق طلاهای خود شناسایی کرد به بازپرس حسن جراحی گفت: مدتی پیش زمانی که می خواستم از منطقه شهران به خانه ام در شهرک اندیشه بروم سوار یک دستگاه پیکان شدم که این سه مرد سرنشینان آن بودند. در بین راه مرد راننده که با یکی از مسافران به زبان ترکی استانبولی حرف می زد رو به من کرد و گفت که این مرد یک تاجر ترکیه ای است که به ایران آمده تا طلای دسته دوم بخرد و حاضر است پول آن را به یورو بپردازد. چرا که در ترکیه از این طلاها برای ساخت دندان طلا استفاده کرده و می‌تواند سود زیادی از این کار ببرد.
شاکی ادامه داد: پس از حرف های راننده من که به او و مسافرش اعتمادی نداشتم گفتم که حاضر به فروش طلاهایم نیستم اما وقتی دیدم تاجر ترک برای پرداخت کرایه‌اش یک اسکناس خارجی به راننده داد و راننده نیز از این کار بسیار خوشحال شد وسوسه شدم و همه طلاهایم را به مرد تاجر دادم . یک روز پس از این ماجرا وقتی به یک صرافی رفتم تا اسکناس های یک صد یورویی را نقد کنم فهمیدم که اسکناس ها پول های باطله شوروی سابق هستند و هیچ ارزشی ندارند. پس از اظهارات شاکیان پرونده، متهمان با اعتراف به چند سرقت مدعی شدند علاوه بر آنها چندین نفر دیگر نیز دست به کلاهبرداری با این روش می زنند.
متهمان به بازپرس پرونده گفتند: ما اهل یک منطقه دورافتاده هستیم که همه ساکنان آن خلافکارند و هر کسی راه تازه ای برای کلاهبرداری پیدا می کند آن را به دیگر ساکنان منطقه آموزش می دهد، به این ترتیب هم اکنون افراد زیادی هستند که با این روش اقدام به سرقت پول و جواهرات مردم می کنند و ما تنها در تعدادی  از سرقت ها نقش داشته‌ایم.
پس از اظهارات متهمان در حالی که 30 نفر از شاکیان این سه نفر را به عنوان سارق اصلی اموال خود معرفی می کردند، بازپرس جراحی با صدور قرار بازداشت برای متهمان، آنها را در اختیار پلیس قرار داد و چهره نگاری از دیگر سارقانی که با این روش دست به سرقت زده بودند از سوی شاکیان پرونده آغاز شد.
کد خبر 10312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز