به گفته عباس حاج رسولیها ،رئیس شورای شهر، تونل در همان مسیری که پیش از این منحرف شده بود، با کمترین قوس ممکن ادامه پیدا میکند و بههمین دلیل ایستگاه بعدی با 150 متر فاصله از محلی که طرح اصلی مترو وجود دارد احداث خواهد شد و کارشناسان شرکت آلمانی سازنده دستگاهTBM نیز بر اجرای آن نظارت میکنند
تونل متروی اصفهان با انحراف از مسیر تونل شرقی خط شمال - جنوب پس از عبور از زیر رودخانه زایندهرود، حدود 40 متر، در کنار سی و سه پل به اشتباه حفاری شده و از زمان وقوع این رخداد در شهریورماه امسال و انتشار خبر آن در رسانهها ادامه طرح مترو در این مسیر تاکنون متوقف مانده است.
وحید فولادگر، عضو شورای شهر گفت: «هر چقدر تونل در این مسیر جلوتر برود از
سی و سه پل دورتر میشود بهگونهای که حتی در حریم قانونی این اثر تاریخی نیز نخواهد بود.» این اظهارات وحید فولادگر در حالی صورت میگیرد که پیش از این، انحراف تونل مترو به سمت سی و سه پل از سوی مسئولان تایید نمیشد.
وی گفت: «گروهی از مشاوران هیات مدیره مترو با بررسی همهجانبه روشهای مختلف و با توجه به امکان پذیر نبودن شفتگذاری در نهایت این روش را تایید کردند.»
تونل متروی اصفهان و سی و سه پل در 6 ماه گذشته روزهای نفسگیر و پرالتهابی را گذرانده است، اما مشکل اصلی که آن را در کانون توجهات قرار داده، خطری است که سی و سه پل زیبا را تهدید میکند و هنوز هم در مورد ختم به خیر شدن آن اطلاع چندانی
در دست نیست.