همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه از آمادگی این وزارت خانه برای تسهیل در برقراری ارتباط های مردمی و مجامع علمی میان ایران و دیگر کشورها در جهت تقویت دیپلماسی عمومی خبر داد.

رامین مهمان پرست در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رهنمود های اخیر رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر تقویت دیپلماسی عمومی گفت: همانگونه که می دانید مدتی است که سیاست خارجی کشور به شدت مورد توجه مقامات عالی رتبه قرار گرفته و مقام معظم رهبری نیز در دیدارهای متناوب دست اندکاران دستگاه دیپلماسی با ایشان بر حساسیت این کار تاکید بسیاری داشته اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد : با توجه به شرایط امروز کشور و جهان ، دستگاه سیاست خارجی برای رساندن پیام جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها و روشن کردن افکار عمومی و ابهام زدایی نسبت به مواضع اشتباهی که درباره جمهوری اسلامی ایران اتخاذ می شود از همه ظرفیت های خود استفاده می کند

دستیار ویژه وزیر امور خارجه افزود: در این مسیر ما به همه کسانی که در کنار دستگاه سیاست خارجی به شکلی می تواند در روند روشن کردن و شکل گیری افکار عمومی تاثیر گذار باشند،  اعلام می کنیم که آمادگی داریم به شکل کامل در کنار این دوستان باشیم و به کمک همدیگر پیام رسانی برای جمهوری اسلامی را به انجام رسانیم.

مهمانپرست تاکید کرد: ما آمادگی کامل داریم تسهیلاتی خاص برای این منظور فراهم کنیم یعنی هم سازمان ها و نهاد های خارجی را شناسایی کرده و هم در پی اعلام حضور سازمان یا نهاد داخلی ، ارتباط این دو را برقرار کنیم.  وی گفت: برای مثال ارتباط مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی داخل و خارج کشور را برقرار کرده و کمک کنیم از همه فرصتهایی که در داخل و بیرون از کشور فراهم می آید با مشارکت افراد فرهیخته و تاثیر گذار استفاده بهتری شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سئوال که آیا تاکنون شده است که در مسیر دیپلماسی عمومی وزارت خارجه مردم کشورهای دیگر را به طور مستقیم مورد خطاب قرار دهد ، گفت: خطاب اصلی مقام های جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب مردم جهان بوده است.

مهمانپرست در پایان تصریح کرد: ما برای افکار عمومی نقش بسیاری را قائل هستیم و در هر فرصتی که پیش بیاید آمادگی داریم که در بین اقشار مختلف مردمی حضور یافته و به تبادل نظر با آنان بپردازیم.

کد خبر 103399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز