گروه حوادث: مرد رمال، همسرش را مامور کرده بود تا با شناسایی افرادی که در زندگی‌شان مشکل داشتند، آنها را به دام وی بکشاند

این مرد با استفاده از اطلاعاتی که همسرش در اختیارش قرار می‌داد، وانمود می‌کرد که غیبگوست و به بهانه حل کردن مشکلات از طعمه‌هایش کلاهبرداری می‌کرد. راز مرد رمال که در یکی از شهرهای استان مازندران فعالیت می‌کرد زمانی فاش شد که یکی از طعمه‌هایش به اداره آگاهی رفت و از او به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

این زن به ماموران گفت: مادرم به بیماری عصبی مبتلاست و من و شوهرم هر کاری که از دستمان برمی‌آمد برای درمان او انجام دادیم اما هیچ فایده‌ای نداشت. یک روز که به بیمارستان رفته بودم با زن جوانی آشنا شدم که ثریا نام داشت.

در همان برخورد اول، اعتمادم به او جلب شد و سفره دلم را برایش باز کردم. او هم بعد از شنیدن همه جزئیات زندگی‌ام گفت که مردی به نام شهرام را می‌شناسد که کلید هر مشکلی در دست‌های اوست و می‌تواند به راحتی مادرم را درمان کند. این زن مدعی بود که شهرام با عالم غیب در ارتباط است و با رمل و دعا هر مشکلی را حل می‌کند.

شاکی ادامه داد: آن روز بعد از اینکه ثریا شماره تلفنم را گرفت، از من خداحافظی کرد و بعد از آن چند بار با من تماس گرفت. او می‌‌خواست هر طوری شده مرا متقاعد کند که نزد آن رمال بروم اما وقتی دید تمایلی به این کار ندارم ادعای عجیبی را مطرح کرد.

ثریا گفت که مرد رمال در آب آینده مرا دیده و گفته که بیماری مادرم به خاطر این است که شیطان در بدنش نفوذ کرده است. او حتی مدعی شده که اگر با ورد و جادو به جنگ شیطان نرویم، به‌زودی وی به بدن شوهرم هم نفوذ می‌کند و باعث می‌شود که ظرف حداکثر 2 ماه، او از من طلاق بگیرد.

زن شاکی افزود: با شنیدن حرف‌های ثریا بدجوری ترسیدم. صبح روز بعد برای دیدن مرد رمال وقت گرفتم و به خانه‌اش رفتم. این مرد همین که به من نگاه کرد، شروع به حرف زدن درباره زندگی‌ شخصی‌ام کرد و با شنیدن حرف‌های او باورم شد که وی با عالم غیب در ارتباط است؛

به همین خاطر وقتی گفت که برای درمان مادرم نیاز به مقداری طلا و جواهر دارد، همه طلاهایم را در اختیارش قرار دادم. چند هفته از این ماجرا گذشت و شهرام به جز طلاهایم 15 میلیون تومان پول نقد و مقدار زیادی برنج و خواربار هم از من گرفت تا شیطان را از خانه‌ام بیرون کند اما هیچ کاری از دستش برنیامد.

آنجا بود که متوجه شدم همه ادعاهای این مرد دروغ است و وی نه تنها نمی‌تواند مادرم را درمان کند بلکه قصد ندارد پول‌هایی را که به او داده بودم، پس بدهد؛  به همین خاطر تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.

پلیس، مشتری مرد رمال

با این شکایت، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری مرد رمال شروع شد. ماموران با اطلاعاتی که شاکی در اختیارشان قرار داده بود، محل زندگی متهم را شناسایی کردند و تصمیم گرفتند برای به دست آوردن مدارک بیشتر به‌عنوان مشتری وارد خانه این مرد شوند.

یکی از ماموران پلیس در نقش مشتری ظاهر شد و به بهانه اینکه برای پدر و مادرش مشکلی پیش آمده، نزد مرد رمال رفت و از او درخواست کمک کرد. تحقیقات این مامور مخفی نشان می‌داد که مرد رمال همسر جوانی دارد که از او برای شناسایی مشتریان و به دست آوردن اطلاعات زندگی آنها استفاده می‌کند.

سرهنگ عبدالله قاسمی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با بیان این خبر گفت: همسر این مرد بعد از شناسایی طعمه‌هایش، سر صحبت را با آنها باز می‌کرد و اطلاعاتی را که از زندگی‌ این افراد به دست می‌آورد در اختیار مرد رمال قرار می‌داد. او هم از این اطلاعات برای پیشگویی استفاده می‌کرد و از این طریق اعتماد طعمه‌هایش را به‌خود جلب می‌کرد.

وی ادامه داد: با این اطلاعات دستور بازداشت مرد رمال و همسرش صادر شد و ماموران در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.

نقشه‌های شیطانی رمال‌ها

سرهنگ قاسمی با اشاره به اعترافات متهمان مبنی بر کلاهبرداری از ده‌ها نفر با این شگرد، افزود: به‌رغم هشدارهای پلیس درخصوص فعالیت افرادی که به بهانه دعانویسی و حل مشکلات مردم از طریق ورد و جادو، دست به کلاهبرداری می‌زنند،

هر هفته پرونده‌های متعددی در این زمینه در ادارات آگاهی کشور تشکیل می‌شود که نشان می‌دهد هنوز هم خیلی‌ها به راحتی در دام این افراد می‌افتند و فریب ادعاهای دروغین آنها را می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه این افراد هدفی جز کلاهبرداری ندارند، ادامه داد: بعضی اوقات افتادن در دام رمال‌ها تنها به ضرر مالی منتهی نمی‌شود بلکه برخی از این متهمان پا را فراتر می‌گذارند و بعد از کشاندن طعمه‌ها به دخمه شیطانی خود، آنها را مورد آزار و اذیت هم قرار می‌دهند.

سرهنگ قاسمی به شگردهای تازه این کلاهبرداران اشاره کرد و یادآور شد: این کلاهبرداران به‌تازگی از روش‌های جدیدی برای اجرای نقشه‌های خود استفاده می‌کنند. وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده این افراد، ماجرا را به پلیس گزارش کنند.

کد خبر 103532

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز