جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سالن‌های تئاتر تهران، بهار 89 را با اجرای نمایش‌های جدید آغاز می‌کنند

به گزارش ایسنا، مجموعه تئاترشهر با 5سالن خود میزبان 5 نمایش جدید می‌شود که این نمایش‌ها در روزهای آینده و بعد از تعطیلات اجرای خود را آغاز می‌کنند. تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از روز 27 فروردین ماه میزبان اجرای نمایش «پروفسور بوبوس» نوشته الکسی فایکو است که با کارگردانی آتیلا پسیانی به صحنه می‌رود.  در این نمایش که جدیدترین اثر گروه تئاتر «بازی» است، بازیگرانی همچون رضا کیانیان، فاطمه نقوی، لیلی رشیدی، ستاره پسیانی،  بابک حمیدیان، هانیه توسلی، مهدی بجستانی و خسرو پسیانی بازی می‌کنند.

تالار چهارسو در چند روز آینده میزبان نمایش « دکتر فرانکشتاین» می‌شود که محصول کشور ایتالیاست و در بیست‌ و هشتمین جشنواره تئاتر فجر به‌عنوان اثر خارجی برگزیده از نگاه تماشاگران انتخاب شده است.

مسعود دلخواه هم از 20 فروردین نمایش «خدا در آلتونا حرف می‌زند» را به صحنه می‌برد. متن این نمایش را محمد ابراهیمیان نوشته و بهزاد فراهانی، محبوبه بیات و کاظم بلوچی به همراه چند بازیگر دیگر، نقش‌های گوناگون آن را ایفا می‌کنند.

تالار سایه هم همزمان میزبان نمایش «مکبث» نوشته ویلیام شکسپیر و کار رضا ثروتی خواهد بود که این نمایش به‌عنوان اثر برگزیده دانشگاهی در جشنواره بیست و هشتم تئاتر فجر اجرا شد.

اما کارگاه نمایش از 18 فروردین ماه میزبان نمایش «11:11» نوشته حسن برزگر و کار مشترک رکسانا بهرام و برزگر می‌شود که ساعت 19:30 در این تالار اجرا می‌شود.
تالار مولوی از 17 فروردین میزبان اجرای نمایش‌های جدیدی خواهد بود.

در تالار اصلی این مجموعه نمایش «خواب‌های خاموشی» به نویسندگی مشترک ساناز بیان و امیر کیانپور و با کارگردانی مشترک کاظم سیاحی و ساناز بیان اجرا می‌شود.  این نمایش پیش از این در اسپانیا و هلند اجرا شده و جوایزی همچون جایزه سوم متن و اثر خارجی برگزیده از نگاه تماشاگران را دریافت کرده است و حال پس از 2سال توانسته در ایران نوبت اجرای عمومی بگیرد.

همزمان با اجرای این نمایش، «فاصله‌های تاریک ستاره‌ها»، به نویسندگی آزاده شاهمیری و کار ایثار ابومحبوب دیگر نمایشی است که از 17 فروردین‌ماه 89 در تالار اصلی مولوی به صحنه می‌رود. این نمایش که پیش از این با نام «پوست سیاه صورتک‌های سفید» در جشنواره دانشگاهی به صحنه رفته جزء آثار برگزیده این جشنواره است که جایزه بهترین نمایشنامه را هم دریافت کرده است.

«اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» عنوان نمایشی است به کارگردانی علی شمس که از 18 فروردین‌ماه در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می‌شود. این نمایش از تاریخ یاد شده راس ساعت 18:30 به صحنه می‌رود.

تماشاخانه ایرانشهر هم از 15فروردین ماه کار خود را با اجرای 2نمایش «به خاطر یک مشت روبل» و «مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش» از سر می‌گیرد.

نمایش به خاطر یک مشت روبل که کاری از گروه تئاتر «لیو» است از 15 فروردین ماه با کارگردانی حسن معجونی راس ساعت 20 در سالن شماره یک و نمایش مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش که محصول کارگاه تئاتر ایران است به کارگردانی رضا حداد از 17 فروردین ماه راس ساعت 20:30 در سالن شماره 2این تماشاخانه اجرا می‌شود.

کد خبر 104092

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز