چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

در شرایطی فعلی افراد به امید اینکه مسکن باز هم ارزان‌تر شود، اقدام به خرید نمی‌کنند و این در حالی است که در جامعه ما مرسوم شده با آغاز افزایش قیمت، افراد به خرید، هجوم آورده و در نتیجه قیمت بیشتر افزایش یافته و سپس تثبیت می‌شود.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان این مطلب درباره احتمال کاهش قیمت مسکن در سال‌جاری به ایسنا گفت: تا زمانی که وضعیت اقتصادی مشخص نشود، نمی‌توان با قطعیت در این باره اظهار نظر کرد.

ایرج رهبر، افزود: اکنون خرید و فروش مسکن با رکود مواجه است اما تولید و ساخت ‌و ساز مسکن از رونق برخوردار شده است.وی با بیان اینکه با توجه به اجرای طرح هدفمند‌کردن یارانه‌ها در سال‌جاری و همچنین افزایش قیمت مصالح و دستمزدها نمی‌توان کاهش قیمت مسکن را تأیید کرد، افزود: افزایش قیمت مصالح از اواخر سال گذشته آغاز شده و تا حدودی بر قیمت تمام شده تولید تأثیر گذاشته است؛ بنابراین در شرایطی که قیمت مصالح ساختمانی رو به افزایش است، نمی‌توان گفت قیمت مسکن کاهش می‌یابد.

رهبر با اشاره به اینکه باید از افزایش قیمت مصالح ساختمانی جلوگیری کرد و تعرفه مصالحی را که باید وارد شوند کاهش داد، تصریح کرد: ما هم دوست داریم قیمت مسکن کاهش یابد، اما باید زمینه‌های پایین آمدن قیمت را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه باید میزان تولید و عرضه را افزایش داد، گفت: بخشی از تولید از طریق طرح مسکن مهر انجام می‌شود اما مابقی نیازها را باید با استفاده از روش‌های دیگر تأمین کرد. اگر بتوانیم از نوسان قیمت‌ها جلوگیری کرده و به متقاضی اطمینان دهیم که قیمت پایین‌تر نمی‌آید، آنگاه متقاضیان واقعی اقدام به خرید می‌کنند.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور افزود: تأکید بر کاهش قیمت مسکن علاوه بر اینکه بر میزان خرید و فروش تأثیر منفی خواهد داشت، ممکن است باعث انباشت تقاضا شود و در نتیجه پس از پایان دوره رکود، قیمت مسکن به‌صورت سرسام‌آور افزایش یابد.وی در مورد اینکه آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید مسکن است؟ گفت: متقاضیان نباید انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن را داشته باشند و بهتر است نیازمندان واقعی اقدام به خرید کنند، چرا که این امر خودبه‌خود ثبات در قیمت مسکن را در پی دارد.

کد خبر 104516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز